Tweede trefpunt van Dreambaby Tweedehands in Wilrijk | RetailDetail

Tweede trefpunt van Dreambaby Tweedehands in Wilrijk

Tweede trefpunt van Dreambaby Tweedehands in Wilrijk

In Wilrijk opent vandaag een tweede trefpunt van Dreambaby Tweedehands, de webwinkel van Colruyt Group waar tweedehands babyspullen worden gekocht en verkocht. De eerste vestiging opende vorig jaar in Lochristi.

Verdere expansie

“Het concept sloeg er meteen aan, want op een jaar tijd wisselden meer dan 1.500 artikelen van eigenaar”, zegt verantwoordelijke Laurens De Wolf. “Na Gent kiezen we nu voor regio Antwerpen, omdat we merken dat de inwoners er al vertrouwd zijn met concepten zoals recycling, upcycling en tweedehands aankopen.” Gebruikers van Dreambaby Tweedehands konden al terecht bij Dreamland Wilrijk, maar krijgen nu dus een volwaardig afhaalpunt.

 

Colruyt Group heeft daarnaast nog grote plannen met het concept: "In de toekomst willen we nog meer trefpunten uit de grond stampen en Dreambaby Tweedehands verder op de kaart zetten in Vlaanderen en in Wallonië”, aldus De Wolf.

 

Tussenpartij

De webshop van Dreambaby Tweedehands dient als tussenpartij voor de verkoop van babyspullen. Ouders kunnen hun spullen naar een trefpunt brengen en bepalen daarbij ook zelf de prijs, waarna het product online wordt gezet. Kopers kunnen het product vervolgens reserveren en in het trefpunt gaan bekijken. Wanneer iets verkocht wordt, krijgt de aanbieder een waardebon ter waarde van 75% van de verkoopwaarde. Die bon is geldig bij alle formules van Colruyt Group.

 

Als een artikel niet verkocht geraakt, kan de verkoper het weer ophalen, opnieuw aanbieden of schenken aan het goede doel 'Moeders voor Moeders'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.