BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Veepee wil tweedehands op nieuw platform

iconAlgemeen21 januari, 2022

Veepee heeft een nieuwe webshop: gebruikers over heel Europa krijgen voortaan hetzelfde platform te zien. In de toekomst moet daar ook een platform voor tweedehandsverkoop bijkomen.

 

Internationale markt

De specialist in ‘flash sales’ (tijdelijke aanbiedingen) zorgt er zo voor dat klanten toegang krijgen tot meer internationale sales en er ook voor de verkopende merken een groter bereik is. De nieuwe site moet bovendien nieuwe opties mogelijk maken: het vroegere Vente-Exclusive wil ook gaan inzetten op tweedehands, recyclage en ‘upcycling’.

 

“Alle Europese landen van de Veepee-groep gebruikt nu één en hetzelfde IT-systeem. Dat is niet alleen een voordeel qua gebruiksgemak voor onze leden, maar ook voor ons. We kunnen nu makkelijk nieuwe functionaliteiten toevoegen. Dat is nodig om aan te haken op de nieuwe trends binnen e-commerce en re-commerce”, zegt countrymanager Tobias Tousseyn.

 

Tweedehands en recycling

Concreet zit al een recyclageproject in de pijplijn: in Frankrijk kunnen klanten gedragen schoenen of kleding ruilen voor een aankoopbon van een deelnemend merk. Zo was er onder meer een ‘Re-cycle’-actie met rubberlaarzenmerk Aigle. Binnenkort moet die service ook in de Benelux beschikbaar zijn. Veepee wil zelfs inzetten op consumer-to-consumerverkoop voor tweedehandsspullen: de groep bekijkt een intern platform, waarbij gebruikers op Veepee aangekochte spullen onder mekaar kunnen verhandelen.

 

Het nieuwe platform is een vervolg op de overnames en expansie van de flashsalessite in de voorbije jaren. Veepee startte in België in 2006 als Vente-Exclusive.com, maar ging in 2015 samen met het Franse Vente-Privée. In 2019 kwam het zo tot de naam Veepee. Ondertussen is Veepee actief in tien landen in Europa, maar de verschillende markten gebruikten nog veelal een eigen webshop.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Veepee heeft een nieuwe webshop: gebruikers over heel Europa krijgen voortaan hetzelfde platform te zien. In de toekomst moet daar ook een platform voor tweedehandsverkoop bijkomen.   Internationale markt De specialist in ‘flash sales’ (tijdelijke aanbiedingen) zorgt er zo voor dat klanten toegang krijgen tot meer internationale sales en er ook voor de verkopende merken een groter bereik is. De nieuwe site moet bovendien nieuwe opties mogelijk maken: het vroegere Vente-Exclusive wil ook gaan inzetten op tweedehands, recyclage en ‘upcycling’.   “Alle Europese landen van de Veepee-groep gebruikt nu één en hetzelfde IT-systeem. Dat is niet alleen een voordeel qua...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels

    Jongeren geven hun zakgeld uit aan kleren die ze niet kunnen dragen. We beginnen krekels te eten omdat Chinezen ons rundvlees inpalmen. En we zijn met zoveel op deze wereld dat ziektes de hele wereldhandel platleggen. Wat komt op ons af? Wat wordt de ‘future of shopping’?

  • iconAlgemeen19 mei, 2022
    Samenwerking met Ochama maakt ook van Blokker een platform

    Ochama, dochterbedrijf van het Chinese concern JD.com, opent afhaalpunten bij Blokker. Een slimme win-win: de webwinkel kan zo sneller opschalen in Nederland, terwijl Blokker het aanbod uitbreidt en nieuwe klanten aantrekt.

  • iconAlgemeen19 mei, 2022
    Op zoek naar de retailinnovatie van het jaar: wie volgt de Eco-Score op?

    De Mercuriusprijs, de meest prestigieuze bekroning in de retail, focust dit jaar meer dan ooit op innovatie in de brede zin. De jury kijkt uit naar uw dossier: inschrijven kan nog tot en met 17 juni.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be