RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

“Voor Belgische retailers is betaalapp Klarna een partner van internationale groei”

iconAlgemeen29 april, 2021

Betaaloplossing Klarna biedt niet alleen shoppers een naadloze winkelervaring maar helpt ook Belgische retailers om de Nederlandse markt te veroveren. “Zowel voor handelaars als consumenten nemen we het risico van de transactie weg.”

 

Factor van vertrouwen

De betaalapp heeft sinds de lancering in juni 2020 in België z’n start niet gemist: nu al bieden meer dan 16.000 handelaars Klarna aan in de check-out. “Daar zijn we heel trots op. 600.000 consumenten hebben al met Klarna betaald afgelopen jaar, dagelijks trekken we 2600 nieuwe klanten aan, het aantal actieve gebruikers bedraagt nu bijna 200.000 per maand,” vertelt commercieel manager Barbara Thomas. Die 16.000 handelaars zijn evenwel niet allemaal Belgische spelers: vanuit het buitenland zijn retailers heel erg mee met die trend van achteraf betalen, zij hebben begrepen waar de Belgische consument naar op zoek is en spelen dat uit om te groeien in België. “In de omgekeerde richting kunnen ook Belgische retailers op hun beurt de stap zetten naar het buitenland, door hun webshop internationaal uit te spelen en daar potentiële klanten aan te spreken.”
 

Klarna kan zo’n stap ondersteunen: “We zijn een partner van internationale groei. We helpen Belgische retailers om te groeien in het buitenland, en dan vooral in Nederland. Dat doen we nu al voor onder andere LolaLiza, De Gele Flamingo en Art & Craft. Wanneer je als retailer weinig merkbekendheid hebt in een markt, dan is achteraf betalen een factor die vertrouwen wekt. Retailers kunnen meeliften op de merkbekendheid van Klarna, shoppers hebben de zekerheid dat ze hun geld niet kwijt zijn als ze iets kopen bij een retailer die ze nog niet goed kennen. In Nederland zijn we al tien jaar actief. Achteraf betalen is één van de zekerheden die retailers moeten bieden om het Thuiswinkel Waarborg keurmerk te kunnen gebruiken. 63% van de Nederlandse shoppers verkiest retailers die Klarna aanbieden. We waren de vierde winkelapp tijdens Black Friday in Nederland.”

 

Ook in fysieke winkels

Voor LolaLiza maakt Klarna alvast duidelijk het verschil in Nederland, waar de moderetailer veel minder bekend is dan in België: “Eén derde van alle betalingen verloopt er al via Klarna. En klanten die Klarna gebruiken, besteden gemiddeld 48% meer dan shoppers die andere betaalopties gebruiken. LolaLiza overweegt nu om ook in de fysieke winkels achteraf betalen met Klarna aan te bieden, onder andere omdat het in de context van corona interessant is voor klanten om kledij rustig en veilig thuis te passen en dan achteraf pas te betalen wat ze houden. Zowel voor handelaars als consumenten nemen we het risico van de transactie weg.”
 

Meer weten over de voordelen van achteraf betalen? Barbara Thomas van Klarna vertelt er meer over op het E-Commerce Congress van RetailDetail, een livestream event dat coronaveilig plaatsvindt op 6 mei. Ook Koen Wilssens van sportretailer Runners’ Lab, Nathalie Wittock en Jorren Wiame van Deloitte Legal-Lawyers en Dennis De Cat van digitaal agentschap Upthrust tekenen present. Via deze link vind je meer info over het programma en kan je tickets bestellen.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Betaaloplossing Klarna biedt niet alleen shoppers een naadloze winkelervaring maar helpt ook Belgische retailers om de Nederlandse markt te veroveren. “Zowel voor handelaars als consumenten nemen we het risico van de transactie weg.”   Factor van vertrouwen De betaalapp heeft sinds de lancering in juni 2020 in België z’n start niet gemist: nu al bieden meer dan 16.000 handelaars Klarna aan in de check-out. “Daar zijn we heel trots op. 600.000 consumenten hebben al met Klarna betaald afgelopen jaar, dagelijks trekken we 2600 nieuwe klanten aan, het aantal actieve gebruikers bedraagt nu bijna 200.000 per maand,” vertelt commercieel manager Barbara...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen9 augustus, 2022
    Ochama levert nu ook in België, Frankrijk en Duitsland

    De Chinees-Nederlandse websupermarkt Ochama breidt uit in Europa: ook klanten in België, Frankrijk en Duitsland kunnen er voortaan bestellen voor thuislevering. Al schreeuwt het die expansie alleen in het Chinees van de daken.

  • iconAlgemeen9 augustus, 2022
    RetailDetail goes print: zomeraanbieding met 25% korting

    Dit najaar pakt RetailDetail uit met twee exclusieve printpublicaties. Na het succes van vorig jaar, komt er een nieuw eindejaarsboek en een ‘Food Book’.

  • iconAlgemeen5 augustus, 2022
    “(Nog) geen beursgang voor bol.com”

    Dan toch geen beursgang voor bol.com: moederbedrijf Ahold Delhaize zou er niet voor voelen om zijn goudhaantje in deze economische omstandigheden naar de beurs te brengen.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood15 juli, 2022
    Alvo-supermarkt Magda over naar Spar Colruyt Group
  • iconAlgemeen29 juli, 2022
    De expansieplannen van Colruyt Group
  • iconFood28 juli, 2022
    België is lelijk eendje voor Carrefour
  • iconAlgemeen28 juli, 2022
    Amazon geeft Amazon.be definitief op
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN