BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Walmart wil eigen cryptomunt en NFT’s

iconAlgemeen17 januari, 2022

Ook Walmart bereidt zich voor op het metaversum: de retailgigant wil een eigen cryptomunt lanceren en virtuele producten als NFT verkopen. Zeven patentaanvragen moeten dat mogelijk maken.

 

Virtuele elektronica en fitnesstoestellen

Walmart werkt achter de schermen aan zijn virtuele toekomst. De Amerikaanse retailreus heeft zeven verschillende patentaanvragen ingediend waaruit plannen blijken om zelf NFT’s te gaan maken en verkopen. Het zou gaan om allerhande virtuele producten die consumenten in het metaversum kunnen gebruiken: er is sprake van virtuele elektronica, woningdecoratie en speelgoed, tot zelfs sportartikelen en persoonlijke verzorgingsproducten.

Mensen zouden met die virtuele spullen hun virtual reality-omgeving kunnen inrichten, net zoals ze dat met hun fysieke woning doen. Facebook-oprichter Mark Zuckerberg ziet het metaversum immers als een virtuele wereld waar consumenten hun eigen spulletjes en accessoires overal meenemen, van een onlinewerkvergadering tot wanneer ze met vrienden naar een VR-concert gaan. 

Er zou dan ook een hele economie ontstaan rond het kopen en verkopen van die virtuele spullen, en daar wil Walmart duidelijk als de kippen bij zijn. Aangezien cryptomunten het betaalmiddel zijn van het metaversum, overweegt Walmart ook een eigen cryptomunteenheid te creëren. Daarvoor is een aparte patentaanvraag ingediend, weet CNBC. 

 

Grondig over nagedacht

Hoe concreet de plannen zijn, is niet bekend. Wel blijkt uit de aanvragen zelf dat er al goed is nagedacht: het zijn lijvige documenten met veel uitleg. Het is dus meer dan een vaag idee. Toch blijft Walmart voorzichtig. De retailer beklemtoont dat het voortdurend nieuwe ideeën en technologieën onderzoekt, die het lang niet allemaal tot een echt product of dienst schoppen. Soms blijft het gewoon bij een probeersel.

Zeker is alvast dat retailmerken geld ruiken in het metaversum. Vorige week kondigde Britse warenhuisketen Selfridges nog de lancering van exclusieve NFT-kunstwerken van Victor Vasarely aan, bekend van zijn ‘Op-Art’ optische illusiekunst uit de jaren zestig. Tegelijk veilt modehuis Paco Rabanne enkele van zijn historische jurken als digitale NFT-prenten. Ook Amerikaanse modemerken Urban Outfitters, Ralph Lauren en Abercrombie & Fitch zouden in de voorbije weken handelsmerken hebben gedeponeerd om virtuele winkels te kunnen openen.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Ook Walmart bereidt zich voor op het metaversum: de retailgigant wil een eigen cryptomunt lanceren en virtuele producten als NFT verkopen. Zeven patentaanvragen moeten dat mogelijk maken.   Virtuele elektronica en fitnesstoestellen Walmart werkt achter de schermen aan zijn virtuele toekomst. De Amerikaanse retailreus heeft zeven verschillende patentaanvragen ingediend waaruit plannen blijken om zelf NFT’s te gaan maken en verkopen. Het zou gaan om allerhande virtuele producten die consumenten in het metaversum kunnen gebruiken: er is sprake van virtuele elektronica, woningdecoratie en speelgoed, tot zelfs sportartikelen en persoonlijke verzorgingsproducten. Mensen zouden met die virtuele spullen hun virtual reality-omgeving kunnen inrichten,...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen1 juli, 2022
    NielsenIQ en GfK fuseren

    Twee gereputeerde marktonderzoeksbureaus worden één: NielsenIQ en GfK, allebei gespecialiseerd in consument- en shoppergedrag, gaan fuseren. Beide bedrijven zijn complementair, zegt hoofdaandeelhouder Advent International.

  • iconAlgemeen30 juni, 2022
    “Bol.com denkt met je mee om beter zichtbaar te worden”

    Over de zin en de onzin van verkopen op marktplaatsen bestaat er heel wat discussie. Voor Arne Van Craeyevelt van Loop Earplugs is het helder: “Onze aanwezigheid bij bol.com bezorgt ons bijkomende trafiek en naamsbekendheid.”

  • iconAlgemeen30 juni, 2022
    Amazon broedt op tweede Prime Day

    Volgens Amerikaanse bronnen plant Amazon in het najaar een tweede koopjesfestival, amper enkele maanden na Prime Day. De e-commercegigant zou zo de slabakkende verkoop een bijkomende stimulans willen geven.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood21 juni, 2022
    ‘Kleine Leeuwtjes’ onder vuur? Delhaize reageert
  • iconFood15 juni, 2022
    Kopers gevonden voor Metro en Makro – maar wat nu?
  • iconFood15 juni, 2022
    Delhaize verlaagt prijzen van 500 huismerken
  • iconFood23 juni, 2022
    Overnemers Metro en Makro gunnen zichzelf studietijd
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN