Mechels stadsbestuur wil Mechelen nog meer winkelstad maken

Mechels stadsbestuur wil Mechelen nog meer winkelstad maken

Het stadsbestuur van Mechelen wil de stad nog beter profileren als een winkel- en belevingsstad en gaat daarom het komende jaar heel wat informatie verzamelen, om na te gaan hoe de stad in de toekomst nog aantrekkelijker kan worden.

Extra attractief imago

De voorbije maanden werd er in het stadscentrum al een enquête afgenomen door het Vlaams Agentschap Innoveren en Ondernemen (VLAIO). Daarbij werden bezoekers van de stad gevraagd hoe vaak ze naar Mechelen komen, wat ze bezoeken en hoe lang ze gemiddeld in de stad blijven. “De resultaten moeten ertoe leiden dat we als stadsbestuur accenten kunnen leggen om onze stad op economisch vlak een extra attractief imago te bezorgen”, zegt van schepen van Economie Katleen Den Roover volgens Made in Mechelen.

 

Daarnaast werden er ook passantentellingen uitgevoerd in het centrum van de stad. “Zo kunnen we onder meer nagaan hoe de doorstroming van mensen in de binnenstad verloopt en welke maatregelen we nog kunnen nemen om de passages in de Mechelse winkelcentrumstraten te verbeteren”, aldus nog schepen Den Roover.

 

De bedoeling is om het komende jaar al die data te verwerken, om zo na te gaan hoe en op welke vlakken Mechelen zich nog kan verbeteren om meer volk naar het winkelcentrum te trekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Benzine en diesel vanaf 2035 verdwenen”

14/07/2017

In een nieuw rapport voorspellen onderzoekers van ING dat er vanaf 2035 geen wagens meer geproduceerd zullen worden die rijden op diesel of benzine. Volgens het rapport zal elektrisch rijden binnenkort al goedkoper zijn dan met een traditionele motor.

Volvo bant vanaf 2019 klassieke motoren

05/07/2017

Het Zweedse automerk Volvo gaat vanaf 2019 enkel nog maar modellen op de markt brengen die een hybride of volledig elektrische motor hebben. De traditionele modellen zullen volledig verdwijnen.

Pop-up is marketingtool voor Suzuki

22/05/2017

Belevingsmarketing in de praktijk: samen met andere Japanse merken runt Suzuki in Antwerpen een pop-uplounge ter promotie van de nieuwe Swift. Zo brengen ze een stukje Tokio naar België.

Carrefour Easy gaat voor snel en vers

28/04/2017

Vorig jaar lanceerde Carrefour in ons land een vierde winkelformule naast Market, Express en Hyper: Easy situeert zich qua formaat en aanbod tussen een Market en een Express. Werner Verhoeven mocht in Battel (bij Mechelen) als testwinkel fungeren.

Bestellen bij Starbucks kan nu ook via Ford-wagen

24/03/2017

Autobouwer Ford heeft bekend gemaakt dat chauffeurs die beschikken over een wagen met de SYNC3-stemtechnologie binnenkort ook rechtstreeks bestellingen kunnen plaatsen bij koffieketen Starbucks.

Dieselgate: Renault in opspraak, huiszoekingen bij Audi en VW

16/03/2017

Het dieselgate-schandaal mag dan een tijdje achter ons liggen, het onderzoek loopt nog altijd. Gisteren vielen speurders binnen in enkele Duitse vestigingen van Audi en moederbedrijf Volkswagen, en in Frankrijk brengt een uitgelekt rapport Renault zwaar in opspraak.

Back to top