Zaterdag opent in Bree de zestigste winkel van Colora, de winkelketen van de Belgische verfproducent BOSS paints. Uitbater Kris Peter Follon was voorheen coach voor meer dan dertig filialen van de keten.
Persoonlijke, lokale aanpak centraal
“Met Kris Peter Follon kiezen we voor de zestigste keer voor een lokale uitbater”, legt commercieel directeur Ivo Bossuyt uit. “Die zeer persoonlijke, lokale aanpak is iets waar we altijd trouw aan blijven. Kris Peter levert al vijf jaar topwerk als Colora-coach voor meer dan dertig filialen, maar een eigen Colora was echt zijn roeping.” Die verankering is belangrijk voor de winkelformule, want al “sinds de opening in 1981 van de eerste Colora-shop in Brugge staat advies geven centraal”. Elke vestiging moet volgens Bossuyt inspireren, maar ook door haar producten en advies heeft de keten naar eigen zeggen een sterke positie verworven ten opzichte van doe-het-zelfketens.
In de toekomst wil de keten nog meer omnichannel werken: “De consument wil aankopen doen waar en wanneer het hem uitkomt. Hij of zij wil zich laten informeren en adviseren via alle kanalen die hem ter beschikking staan. Daar komen wij graag aan tegemoet. Zowel offline als online”, zegt Ivo Bossuyt, die wel bezweert dat het persoonlijke en lokale centraal blijft staan.