Parfumerie Otentic van start in Antwerpen

Parfumerie Otentic van start in Antwerpen

In de Antwerpse Volkstraat heeft parfumerie Otentic zijn deuren geopend. Er zijn ook al plannen om een filiaal te openen in Amsterdam en om samen te werken met andere verkopers, om de parfums van het merk aan de man te brengen.

 

Slechts één merk

“We kozen bewust voor Antwerpen om ons eerste filiaal te openen, want dit is dé stad om aparte merken te lanceren", zegt Marian Nussbaum, één van de oprichters van Otentic, aan de Gazet van Antwerpen.

 

Otentic verkoopt niet alle grote merken, zoals die te vinden zijn bij andere parfumerieketens, maar in de winkel worden enkel de parfums van het eigen merk verkocht. In totaal zijn er 73 geurtjes te vinden in de winkel, allemaal ontwikkeld door de Franse parfumeur Jean-Denis Saisses.

 

De winkel is 100 vierkante meter groot en ingedeeld in verschillende geurthema’s, gaande van zoet en fruitig tot droog en kruidig. Per thema zijn er 8 verschillende soorten parfums die kunnen worden uitgetest. Otentic gebruikt daar niet de typische papieren staafjes voor, maar maakt gebruik van glazen buisjes.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Steeds meer Antwerpse winkels kiezen voor zondagopening

09/10/2017

Steeds meer handelaars in Antwerpen kiezen ervoor om hun winkel ook op zondag open te houden. Dat kan sinds de binnenstad in 2014 werd erkend als toeristisch gebied. 

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Wasbar sluit vestiging in Antwerpen

04/10/2017

De tweede Antwerpse vestiging van Wasbar, de combinatie van een wassalon en een eetcafé, is na amper negen maanden alweer gesloten. De teller zakt voorlopig dus weer naar drie filialen. 

Back to top