Ao.com wil Europees vasteland verder veroveren | RetailDetail

Ao.com wil Europees vasteland verder veroveren

Ao.com wil Europees vasteland verder veroveren

De Britse witgoedverkoper Ao.com wil zijn activiteiten uitbreiden naar Nederland en Oostenrijk. Die landen kunnen immers vlot vanuit het Duitse distributiecentrum worden beleverd.

Nederland vlot bereikbaar vanuit Duitsland

Eind vorig jaar maakte Ao.com de overstap naar het vasteland met het openen van een Duitse webwinkel. Hij vestigde daartoe ook een distributiecentrum in Bedberg, nabij Keulen.

 

Vanuit Duitsland wil Ao.com nu ook Nederland en Oostenrijk beleveren, zei topman John Robert is de krant The Telegraph. Nederland is geografisch het dichtste bij, maar voor de verkoop in Oostenrijk is geen vertaling van de website nodig. Later kunnen ook andere Europese landen volgen.

 

Ao.com, dat sinds 2001 bestaat en tot 2013 voluit Appliances Online heette, verkoopt vooral keukenapparatuur en witgoed. Het realiseerde in het boekjaar 2015, dat eind maart afliep, een omzet van 476,7 miljoen pond of omgerekend tegen de huidige koers zowat 672 miljoen euro. Daarop leed het een nettoverlies van 2,2 miljoen pond of omgerekend 3,10 miljoen euro.

 

Helft huishoudelektro gaat online

“Het is ons doel om de marktleider te worden in de activiteiten die we doen en dit internationaal uit te rollen. Daarvoor willen we de beste retailer van elektrotoestellen in Europa worden."

 

Roberts verwacht dat tegen 2025 meer dan de helft van het huishoudelektro online zal worden verkocht. “De marktleider zal minstens een derde van die taart voor zijn rekening nemen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.

Leapp failliet, hoopt op doorstart

11/06/2018

Leapp, een verkoper van tweedehands Apple-toestellen, is failliet. Dat meldt de retailer op zijn website. De curator onderzoekt momenteel de mogelijkheden voor een doorstart.

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

04/06/2018

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.