Ao.com wil Europees vasteland verder veroveren

Ao.com wil Europees vasteland verder veroveren

De Britse witgoedverkoper Ao.com wil zijn activiteiten uitbreiden naar Nederland en Oostenrijk. Die landen kunnen immers vlot vanuit het Duitse distributiecentrum worden beleverd.

Nederland vlot bereikbaar vanuit Duitsland

Eind vorig jaar maakte Ao.com de overstap naar het vasteland met het openen van een Duitse webwinkel. Hij vestigde daartoe ook een distributiecentrum in Bedberg, nabij Keulen.

 

Vanuit Duitsland wil Ao.com nu ook Nederland en Oostenrijk beleveren, zei topman John Robert is de krant The Telegraph. Nederland is geografisch het dichtste bij, maar voor de verkoop in Oostenrijk is geen vertaling van de website nodig. Later kunnen ook andere Europese landen volgen.

 

Ao.com, dat sinds 2001 bestaat en tot 2013 voluit Appliances Online heette, verkoopt vooral keukenapparatuur en witgoed. Het realiseerde in het boekjaar 2015, dat eind maart afliep, een omzet van 476,7 miljoen pond of omgerekend tegen de huidige koers zowat 672 miljoen euro. Daarop leed het een nettoverlies van 2,2 miljoen pond of omgerekend 3,10 miljoen euro.

 

Helft huishoudelektro gaat online

“Het is ons doel om de marktleider te worden in de activiteiten die we doen en dit internationaal uit te rollen. Daarvoor willen we de beste retailer van elektrotoestellen in Europa worden."

 

Roberts verwacht dat tegen 2025 meer dan de helft van het huishoudelektro online zal worden verkocht. “De marktleider zal minstens een derde van die taart voor zijn rekening nemen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Ceconomy groeit verder in transitiejaar

26/10/2017

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar is Ceconomy, voorheen onderdeel van de Duitse Metro Group, met 4,6% gegroeid naar 5,264 miljard euro. Vooral online zette het moederbedrijf van onder andere Media Markt grote stappen.

Mister Genius start Vlaamse expansie in Mechelen

23/10/2017

Mister Genius, een winkelketen voor onder andere pc- en smartphoneherstellingen, opent vandaag een winkel in Mechelen. Die moet voor de Waalse keten een aanzet zijn voor een flinke expansie ten noorden van de taalgrens.

Google wil gaan verkopen in Google Shops

20/10/2017

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Back to top