Computerwebwinkel Afuture opgedoekt | RetailDetail

Computerwebwinkel Afuture opgedoekt

Computerwebwinkel Afuture opgedoekt
Shutterstock

Enkele maanden geleden ging webshop Afuture failliet, maar dankzij Beat-it was er wel sprake van een doorstart. Nu heeft de nieuwe eigenaar toch besloten om er definitief de stekker uit te trekken.

Geen garantie, geen leveringen

“Gedurende de zomer van 2017 hebben wij geëxperimenteerd om te bekijken of een herstart succesvol kan zijn, maar helaas tot de conclusie gekomen dat dit organisatorisch en financieel onvoldoende het geval is”, staat er te lezen op de website van Beat-it.

 

Voor particuliere klanten alvast slecht nieuws. Klanten die reeds een bestelling hebben betaald, zien dat geld waarschijnlijk in rook opgaan, en ook is er geen sprake meer van garantie op defecte producten. Voor garantie kunnen klanten mogelijk wel nog terecht bij de producent. Zakelijke klanten worden wel doorverwezen naar Beat-it.

 

Afuture ging in maart van dit jaar failliet, nadat het eerst al niet meer mogelijk was om bestellingen te plaatsen. Ook de afhaalbalie in Veenendaal bleek plots gesloten te zijn en eerder hadden klanten al melding gemaakt van bestellingen die niet geleverd werden.

 

Bij het eerste faillissement schoot concurrent Azerty de klant nog te hulp. Het vroeg klanten die op zoek waren naar een oplossing voor een defect product met hen contact op te nemen, zodat zij hun contacten bij fabrikanten en leveranciers kon aanspreken. Zo zouden er sneller oplossingen moeten worden gevonden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Verovering van Europa loopt voor Xiaomi via Parijs

23/05/2018

De Chinese smartphonefabrikant opende zopas een fysieke winkel in Parijs. Die betekent het vervolg van een ambitieus Europees expansieplan, maar het merk droomt ook hardop van een lancering in de Verenigde Staten.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Fnac Darty en MediaMarkt Saturn sluiten inkoopalliantie

16/05/2018

De Franse elektronicaretailer Fnac Darty, de groep achter het Belgische Vanden Borre en het Nederlandse BCC, heeft een inkoopalliantie gesloten met concurrent MediaMarkt Saturn.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.