Google wil gaan verkopen in Google Shops

Google wil gaan verkopen in Google Shops
Shutterstock

Google opende vorig jaar al zijn eerste Google Shop als pop-upwinkel in New York, maar daar werden geen producten verkocht. Met de lancering van de nieuwe Google Pixel-smartphones wil de internetreus dat wel gaan doen.

Meer producten

In de eerste Google Shops werden wel heel wat producten van Google enkel getoond, maar na die eerste tests wil Google nu ook effectief gaan verkopen. Het aantal producten met ‘Made by Google’ als stempel is dan ook fiks de hoogte in gegaan, nadat Google enkele weken geleden samen met de Pixel 2 en Pixel 2 XL heel wat producten voorstelde.

 

Daardoor komt voor Google ook de nood om meer van het retailgegeven in handen te krijgen. Bij smartphones is dat minder belangrijk, omdat die in heel wat landen worden verkocht via telecomoperatoren, maar Google biedt nu veel meer aan en moet die producten dus bij de klant zien te krijgen.

 

De vraag is echter op welke schaal Google eigen winkels wil openen. Als het hier en daar over een aantal pop-upwinkels gaat, dan zal dat bijzonder weinig impact hebben op de totale omzet van het bedrijf. Langs de andere kant is het twijfelachtig dat Google een volledige keten aan eigen winkels wil uitbouwen, vooral omdat ondanks de uitbreiding het aantal eigen producten nog niet zo groot is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour en Fnac Darty denken aan inkoopalliantie

01/12/2017

Supermarktbedrijf Carrefour en elektronicaverkoper Fnac Darty denken eraan om een alliantie te vormen voor hun elektronica-aankopen. Door die bundeling van krachten kunnen ze de prijzen immers drukken.

Media Saturn lanceert eerste volledig virtuele winkelwereld

21/11/2017

Klanten van Saturn, dat samen met Media Markt deel uitmaakt van de groep Media Saturn, kunnen voortaan hun VR-bril opzetten om de producten in twee virtuele omgevingen te bekijken. De koop ook afronden in VR is voorlopig nog niet mogelijk.

Krëfel neemt meerderheid in IT-speler Tones

17/11/2017

Krëfel heeft een meerderheid genomen in het Mechelse Tones, een keten met vier winkels die gespecialiseerd is in IT en multimedia. Door die overname wil Krëfel zijn aanbod in die sectoren verder uitbreiden.

Dankzij Google Maps lange wachtrijen aan de kassa vermijden?

13/11/2017

Google voegt vanaf 23 november een nieuwe mogelijkheid toe aan zijn Maps-app: gebruikers kunnen vanaf dan beter inschatten hoeveel tijd ze aan de kassa zullen doorbrengen.

Service is de sleutel voor jarig Keymusic

10/11/2017

De fysieke muziekwinkel heeft zeker nog bestaansrecht, zegt CEO Francky Dedeyne van Keymusic, dat zijn 25e verjaardag viert. "Als je oplossingen verkoopt, speelt prijs minder", stelt hij. Groei komt uit een franchiseconcept, bovendien lonkt het buitenland.

Pieter Haas, CEO Ceconomy: "Wij verkopen een digitaal leven aan de consument"

03/11/2017

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, heeft de sleutel in handen voor de verdere consolidatie van de elektronicasector in Europa. De retailer wordt een verkoper van diensten en oplossingen: “We helpen mensen de juiste beslissingen te nemen.”

Back to top