Na de doorstart is Lunch Garden weer financieel gezond. De restaurantketen positioneert zich als de brasserie voor alle Belgen. De restaurants krijgen een facelift, ook de menukaart wordt vernieuwd.
Verbeterde recepten
In winkelcentrum Wijnegem Shop Eat Enjoy presenteerde Lunch Garden gisteren zijn vernieuwde concept aan de pers. Een centrale ronde bar fungeert als blikvanger in de restaurants, die ook een kids corner krijgen. Het ontwerp is van True Food Agency. Het bedieningsconcept werd aangepast: klanten kunnen hun hoofdgerecht ophalen met een ticket, nadat ze een voorgerecht hebben genuttigd. De keten wil de komende jaren alle 42 vestigingen (waarvan er zeventien worden uitgebaat door franchisenemers) onder handen nemen, aan een tempo van vijf renovaties per jaar.
Lunch Garden wil volgens CEO Sabine Vanderveken “de brasserie van alle Belgen” worden. De menukaart wordt uitgebreid met bijkomende aperitiefhapjes, voorgerechten, salades en desserts. De klassieke gerechten, zoals vol-au-vent en balletjes in tomatensaus, kregen een verbeterde receptuur. Het restaurant wil toegankelijk blijven, met prijzen tussen 9,99 en 18,99 euro. Gemiddeld besteden klanten er 16 à 18 euro.
Het bedrijf benadrukt dat het financieel gezond is: dit jaar mikt de keten op een omzet van 90 miljoen euro, volgend jaar moet dat 100 miljoen worden, schrijft De Tijd. Lunch Garden ontvangt dagelijks 19.000 klanten. Er werken nu weer ongeveer 500 mensen. De restaurantketen maakte in januari een doorstart onder een nieuwe eigenaar, CIM Capital, het Antwerpse investeringsfonds van Marc Van Hool.


