Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut
Shutterstock

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Alternatieve producten

De keten heeft immers een dispuut met het Franse familiebedrijf Bel Group en momenteel zijn de twee partijen ook niet meer met elkaar in gesprek. “Uiteraard staan we open voor een hervatting van de gesprekken om er gezamenlijk uit te komen”, aldus de woordvoerder van Albert Heijn. “Tot die tijd proberen wij onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn met alternatieve producten.” Het verdwijnen van de producten heeft dus niets te maken met de kwaliteit of andere problemen, wat in de nasleep van de eiercrisis wel eens het eerste idee kan zijn bij de consument.

 

Het is niet de eerste keer dat Albert Heijn producten uit de rekken haalt vanwege een conflict met een leverancier. Zo verdween Grolsch enkele dagen uit de supermarkten, omdat Albert Heijn de inkoopprijs te hoog vond. In 2005 was het dan weer koekenleverancier Peijnenburg die zijn producten niet wilde leveren, omdat het vond dat die te goedkoop werden verkocht. Dat leidde zelfs tot een rechtszaak, waarin Peijnenburg uiteindelijk aan het langste eind trok.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6 procent gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6 procent gedaald. Dat blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Daarnaast is het aantal drankenhandels met personeel wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Ex-CEO Delhaize investeert in startup YouMeal

23/11/2017

YouMeal, een startup die restaurantuitbaters toelaat hun klanten eenvoudig te informeren over de samenstelling van hun gerechten, heeft 800.000 euro aan nieuwe fondsen opgehaald. Een van de investeerders is Pierre-Olivier Beckers, voormalig CEO van Delhaize en momenteel voorzitter van het BOIC. 

Back to top