RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags Retailmedia
  • Bedrijven Albert Heijn
  • Onderwerpen Marketing
  • Geografie Nederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Albert Heijn laat merkfabrikanten online adverteren

icon
Food6 oktober, 2021

Albert Heijn toont als eerste supermarktketen gesponsorde zoekresultaten online en in de app. Merkfabrikanten kunnen advertentieruimte kopen voor hun producten, vergelijkbaar met Google AdWords.

AH sponsored products

Supermarktketen Albert Heijn breidt haar afdeling Media Services uit met online advertentiemogelijkheden. Leveranciers kunnen voortaan betalen om hun producten duidelijker in beeld te brengen in de zoekresultaten van de consument. De merkfabrikant kiest zelf bij welke zoekwoorden hij wil opduiken en hoeveel hij daarvoor per klik wil betalen. 

Achter de schermen zal dan wellicht een automatisch biedingsproces in gang worden gezet, zodat bij elke zoekopdracht steeds de meest betalende advertenties verschijnen. Vakblad Emerce schat dat per pagina minimum twee reclameposities te koop zijn. Consumenten treffen de reclames gewoon tussen de andere zoekresultaten aan, maar door de aanduiding ‘sponsored product’ zijn ze wel herkenbaar.

Naar voorbeeld van Bol.com

Albert Heijn zou de eerste Nederlandse supermarktketen die in zijn mobiele app met zoekadvertenties aan de slag gaat. Online retailmedia en digitale advertenties maken nochtans snel opgang. Bij zusterbedrijf Bol.com betaalt volgens Emerce een kwart van de verkooppartners voor advertenties om beter vindbaar te zijn op het platform. De Franse supermarktgroep Carrefour lanceerde recent nog een eigen dataplatform Links om partners gerichter te laten adverteren, zowel online als in de fysieke winkels.

“Online boodschappen doen is razend populair. Er zijn al meer dan drie miljoen online AH-shoppers”, introduceert mediastrateeg Gadiza Saaidi de nieuwe dienst op LinkedIn. Met deze gesponsorde productadvertenties kunnen merkfabrikanten die klanten beter bereiken en meer zichtbaarheid krijgen voor hun product, luidt het. De partners die de spits afbijten zijn Heineken, FrieslandCampina, Perfetti Van Melle, Mondelēz en Unilever.  

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food6 november, 2025
    Recordprijzen nopen Barry Callebaut tot investering in cacaovrije ‘chocolade’

    De Zwitserse chocoladereus Barry Callebaut is een samenwerking aangegaan met Planet A Foods om cacaovrije chocolade-alternatieven wereldwijd te gaan promoten. De samenwerking heeft tot doel te voldoen aan de stijgende vraag naar “duurzame chocoladeoplossingen”.

  • icon
    Food6 november, 2025
    Verkopen van Barry Callebaut krijgen klap (maar omzet niet)

    Ook voor zijn volledige boekjaar heeft Barry Callebaut, 's werelds grootste chocoladeproducent, te kampen met dalende verkoopvolumes. Wel zijn veel klanten zo verknocht aan hun chocolade dat de groepsomzet desondanks toch fors toenam.

  • icon
    Food6 november, 2025
    [Opinie] Groei, grip en grenzen: Ahold Delhaize moet kiezen én delen

    De cijfers liegen er niet om: Ahold Delhaize groeit. Maar achter de indrukwekkende kwartaalcijfers schuilt een complexer verhaal. Een verhaal over groei die grenzen raakt, technologie die controle vraagt, en over de dilemma's van franchise.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food30 oktober, 2025
    Tweede Belgische Albert Heijn XL opent op 19 november
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Food10 oktober, 2025
    E.Leclerc steekt grens over naar België
  • icon
    Food7 oktober, 2025
    Waarom Albert Heijn in België wel 20% goedkoper is dan in Nederland
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN