ScanMania, de groots opgezette activatiecampagne van Carrefour, verschijnt na twee najaarsedities nu voor het eerst in het voorjaar in de winkels. Klanten maken elke week kans op één jaar gratis boodschappen.
Dalend consumentenvertrouwen
De “grootste commerciële actie van het jaar”, zo noemt Carrefour Belgium de activatiecampagne ScanMania, die voor het eerst plaatsvond in oktober 2023 en vorig najaar een vervolg kreeg. Nu lanceert de retailer deze actie opnieuw, gedurende vijf weken. Met de herlancering wil het bedrijf inspelen op de huidige economische context: het Belgische consumentenvertrouwen daalde de voorbije twee maanden met tien punten, de grootste terugval in drie jaar volgens de Nationale Bank.
“Met ScanMania willen we onze trouwe klanten niet alleen belonen, maar hen ook op een positieve manier helpen in een economisch uitdagende periode”, zegt verkoopdirecteur Paul Peugnet. Shoppers maken elke week kans op één jaar gratis boodschappen (ter waarde van 10.000 euro). Daarnaast beloont Carrefour ook 60.000 deelnemers met extra bonuspunten – goed voor 30 miljoen bonuspunten in totaal. Tegelijk lopen er tientallen stuntpromoties van het type 1+1, 2+3 en 2+2. Naar eigen zeggen verlaagde Carrefour dit jaar al meer dan 3.000 producten in prijs.