RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Coca-Cola doet beter dan verwacht

icon
Food16 april, 2014

Stijgend volume, dalende inkomsten

Coca-Cola heeft al een tijdje te kampen met dalende verkoop van frisdranken in ontwikkelde markten, zoals Europa en de Verenigde Staten: daar schakelen steeds meer mensen over op gezondere alternatieven. Daarom richt Coca-Cola zich nu op opkomende markten zoals China.

 

De omzet daalde wel met 4 procent naar 10,58 miljard dollar (7,64 miljard euro), maar analisten hadden een omzet van slechts 10,55 miljard dollar (7,62 miljard euro) verwacht. De nettowinst daalde van 1,75 miljard dollar (1,26 miljard euro) naar 1,62 miljard dollar (1,17 miljard euro).

 

Wereldwijd steeg het volume van Coca-Cola met twee procent, terwijl er in China alleen een stijging was van maar liefst twaalf procent. Een marketingcampagne rond het Chinese Nieuwjaar zorgde mee voor de betere verkoop. De regio Asia-Pasific, waartoe China behoort, is ondertussen de tweede grootste markt voor het bedrijf qua inkomsten: vorig jaar was die regio goed voor 13 procent van alle omzet.

 

Opkomende markten presteren sterk

Ook in andere opkomende markten steeg het volume sterker dan het gemiddelde: In India en Rusland was er een stijging van 6 procent en in Brazilië steeg het volume met 4 procent. In Noord-Amerika bleef de markt nog stabiel (maar de verkoop van frisdranken in 2013 in Noord-Amerika zat al wel op het laagste peil stond sinds 1995), maar in Europa daalde de omzet met 4 procent.

 

Coca-Cola is voorzichtig voor het volgende kwartaal en de rest van 2014, omdat slechte wisselkoersen en dan vooral de devaluatie van de Venezolaanse bolivar de resultaten zullen drukken. Om de verkoop terug op te krikken, plant Coca-Cola komende zomer één van de grootste marketingcampagnes uit de geschiedenis van het bedrijf, met een prominente rol voor het WK Voetbal in Brazilië.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food10 november, 2025
    Bonduelle noteert omzetdaling in het eerste kwartaal

    Bonduelle zag in het eerste kwartaal van zijn boekjaar 2025–2026 (juli, augustus en september) zijn omzet licht dalen tot 519,8 miljoen euro. De groep spreekt van prestaties in lijn met vorig jaar, in een volatiele markt met zwakke consumentenvraag.

  • icon
    Food10 november, 2025
    Na 2+5-promoties: lege rekken en federaal onderzoek

    De stuntpromoties van Albert Heijn en Colruyt vorige week (zeven producten halen, twee betalen) zorgden voor een stormloop. Klanten vingen dit weekend al bot, maar nu kondigt Minister van Consumentenbescherming Rob Beenders ook een onderzoek aan.

  • icon
    Food7 november, 2025
    [Filet Pur] Overprijsd en onderschat

    Een meeslepend ooggetuigenverslag van een heldhaftige doch bloederige veldslag met de fiere marktleider in de rol van de Zwarte Ridder? Daarvoor moet je bij Filet Pur zijn. Niet voor gevoelige lezers!

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food30 oktober, 2025
    Tweede Belgische Albert Heijn XL opent op 19 november
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Food5 november, 2025
    Colruyt reageert fors op stunt Albert Heijn
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN