RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Coca-Cola
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Coca-Cola ruim 20% duurder in Europa

icon
Food25 april, 2023
Shutterstock.com

Een flesje cola kan dik 20% meer kosten dit jaar, maar dat houdt de verkoop niet tegen. Coca-Cola heeft een sterk kwartaal met beter dan verwachte groei achter de rug.

Breder portfolio

De omzet klom bij Coca-Cola met 5% in het voorbije kwartaal, goed voor 11 miljard dollar (10 miljard euro). Dat was beter dan analisten hadden verwacht, net zoals de winst en zelfs het volume. De winst klokte af op 3,11 miljard dollar (2,8 miljard euro), wat bijna 12% meer is dan een jaar geleden.

Hoewel de prijzen gemiddeld 10% hoger waren in het eerste kwartaal, stegen de volumes wereldwijd met 3%. Het wegvallen van de Russische markt kon de frisdrankproducent compenseren met fors hogere volumes in China en India. In Europa zijn de prijzen dan weer met meer dan 20% gestegen. De inflatie zorgde voor hogere transport- en grondstofkosten, argumenteert Coca-Cola.

CEO James Quincey heeft ook het volste vertrouwen in de rest van het jaar: Coca-Cola rekent op een autonome omzetgroei van 7 tot 8% dit jaar, met een winst per aandeel die 7 à 9% zou stijgen. In de mature markten mikt de frisdrankreus weliswaar niet meer op volumegroei, maar op uitbreiding van het portfolio. Zo zet het bedrijf in op koffieketen Costa en lanceerde het pas de nieuwe premiumlimonades Royal Bliss.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Een flesje cola kan dik 20% meer kosten. Maar dat houdt de verkoop niet tegen. Coca-Cola heeft een sterk kwartaal achter de rug.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food26 september, 2023
    Colruyt schrapt “onbewaakte” wijnproevertjes

    Zomaar wijn inschenken bij het winkelen, het is niet meer van deze tijd, vinden ze bij Colruyt. De bekende wijnproevertjes worden vervangen door bemande proeverijen, met meer service en tips.

  • icon
    Food25 september, 2023
    [Analyse] Dreigt Makro-scenario voor Cora?

    De stopzetting van supermarktketens Match en Smatch doet opnieuw vragen rijzen over de verdere toekomst van de groep Louis Delhaize in België. Vooral het lot van de zeven Cora-hypermarkten lijkt erg onzeker.

  • icon
    Food25 september, 2023
    Aldi vereenvoudigt huismerken: Pirato wordt Sun Snacks

    Het bekende chips(huis)merk Pirato verdwijnt uit de winkelrekken: Aldi kiest ervoor om de internationale merknaam Sun Snacks ook in België voor chips te gebruiken. Ook andere huismerken gaan overigens met pensioen.

Evenementen
  • 19
    okt

    Category Management Congress
  • 23
    nov

    RetailDetail Night
Meest gelezen
  • icon

    Food5 september, 2023

    Overnemers Delhaize-supermarkten doorgelicht: opvallend veel store managers

  • icon

    Food29 augustus, 2023

    Sligro herstructureert: Belgische directie moet gaan

  • icon

    Food4 september, 2023

    Voor deze 17 bijkomende supermarkten vond Delhaize overnemers

  • icon

    Food13 september, 2023

    Hoe Lunch Garden jonge gezinnen verleidt

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN