BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Danone wil 5 miljard euro plantaardig tegen 2025

iconFood8 mei, 2020

Danone lanceert een ‘Plant-Based Acceleration Unit’, die voor een versnelling op de plantaardige markt moet gaan zorgen. Tegen 2025 moet de plantaardige omzet meer dan verdubbelen, van twee naar vijf miljard euro.

 

Een nieuw hoofdstuk

Danone voert in Noord-Amerika een structuurverandering door: de grootste afdeling van het bedrijf, die voor ‘zuivel en plantaardige producten’, wordt een aparte bedrijfstak met een eigen CEO. Binnen die tak is het vooral opvallend dat aan een nieuwe ‘Plant-Based Acceleration Unit’ een belangrijke rol wordt toebedeeld: de afdeling moet voor een versnelling op de plantaardige markt gaan zorgen.

 

Danone wil de wereldwijde verkoop van plantaardige producten meer dan verdubbelen van twee miljard euro in 2019 naar vijf miljard euro in 2025. Dat de merkfabrikant inzet op veganisme is niet nieuw (zo kocht het enkele jaren terug het Belgische Alpro), maar de multinational zegt nu klaar te zijn voor een nieuw hoofdstuk.

 

Ook voor baby’s en Russen

Die nieuwe drie miljard euro moet voor een derde van groei op de kernmarkten komen (de Verenigde Staten en Europa) en voor twee derde van de uitbreiding naar nieuwe geografische gebieden en categorieën, aldus een woordvoerder tegenover FoodNavigator. Verdere expansiemogelijkheden ziet Danone onder meer in Zuid- en Oost-Europa, maar ook in Latijns-Amerika en Afrika. Op die laatste twee continenten staat de ontwikkeling wel nog maar in de kinderschoenen, geeft de multinational toe.

 

Als nieuwe productsegmenten ziet de groep onder andere koffie, babyvoeding en producten voor ouderen, net als veganistische varianten van bestaande merken. Zo zijn in de Benelux de yoghurts van Activia en Danio sinds kort ook al in een plantaardige variant verkrijgbaar. Danone denkt dat plantaardig ook een wezenlijk onderdeel zal uitmaken van de nieuwe realiteit die zal volgen op de wereldwijde coronapandemie. Onder meer bij Alpro tekende het bedrijf al in het eerste kwartaal een forse groei op.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Danone lanceert een ‘Plant-Based Acceleration Unit’, die voor een versnelling op de plantaardige markt moet gaan zorgen. Tegen 2025 moet de plantaardige omzet meer dan verdubbelen, van twee naar vijf miljard euro.   Een nieuw hoofdstuk Danone voert in Noord-Amerika een structuurverandering door: de grootste afdeling van het bedrijf, die voor ‘zuivel en plantaardige producten’, wordt een aparte bedrijfstak met een eigen CEO. Binnen die tak is het vooral opvallend dat aan een nieuwe ‘Plant-Based Acceleration Unit’ een belangrijke rol wordt toebedeeld: de afdeling moet voor een versnelling op de plantaardige markt gaan zorgen.   Danone wil de wereldwijde verkoop...

Meer Food
Bekijk meer
  • Getir Londen
    iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen

    The sky is dan toch niet the limit voor flitsbezorgers: meteen na Gorillas kondigen ook Getir en Zapp aan dat ze dringend moeten bezuinigen.

  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer

    Colruyt verandert zijn prijsaanduidingen: op de prijsetiketten zien klanten niet langer wanneer de prijs is verlaagd in reactie op de concurrentie. Alleen eigen promo’s staan voortaan in het rood.

  • iconFood25 mei, 2022
    Carrefour ontkent geruchten over verkoop Poolse winkels

    Carrefour ontkent dat het zijn Poolse supermarkten zou hebben verkocht aan het investeringsfonds Mid Europa Partners. Poolse media hadden dat nieuws woensdagochtend gemeld. De Franse supermarktgroep tekent mooie groeicijfers op in Polen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconVrije tijd27 mei, 2022
    Woluwe verwelkomt derde Brusselse Fnac
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be