RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen
  • Abonneren
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • RetailHunt Singapore
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • RetailHunt Singapore
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
  • Inloggen
  • Abonneren
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Delhaize
  • Onderwerpen MarketingPrijsconcurrentie
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Delhaize verdubbelt aantal Kleine Leeuwtjes

icon
Food21 augustus, 2023

“Onbetaalbaar”: met deze slogan kondigt Delhaize de lancering aan van zijn najaarsoffensief. Het aantal Kleine Leeuwtjes verdubbelt naar duizend, en er volgen grote kortingen op bekende frisdrankmerken.

Prijsimago bijstellen

Maandagochtend verscheen in de media een opvallende advertentie van Delhaize met de baseline “Onbetaalbaar”. De kern van de boodschap: Delhaize is niet zo duur als mensen vaak denken. De foodretailer wil zijn prijsimago bijstellen, en belooft klanten dit najaar “aantrekkelijke prijsoplossingen”.

Heel concreet verdubbelt Delhaize het aantal “Kleine Leeuwtjes”, laaggeprijsde basisproducten onder het huismerk gelijkaardig aan de Prijsfavorieten van Albert Heijn. Vanaf eind deze week gaat de prijs van 500 bijkomende referenties met 10 tot 30% omlaag. Ze zijn herkenbaar aan rode prijskaartjes in de winkelrekken. Delhaize vult dat gamma ook aan met Kleine Leeuwtjes-recepten, die gezond, makkelijk, goedkoop en snel klaar zijn.

Sinds de lancering in juni 2022 is de verkoop van die Kleine Leeuwtjes al met 20% gestegen, zegt woordvoerder Roel Dekelver aan Het Nieuwsblad. Hij kondigt ook aan dat Delhaize de prijzen van bekende merken van frisdranken vanaf eind deze week in prijs zal verlagen.

“September wordt superduur”

Met de slogan “Onbetaalbaar” doet de campagne wat denken aan de boodschap “Delhaize is niet de goedkoopste”, waarmee de retailer drie jaar geleden de lancering aankondigde van het Superplus-getrouwheidsprogramma, dat klanten gezonde en gepersonaliseerde kortingen biedt. Opnieuw wil de retailer duidelijk maken dat Delhaize niet zo duur is als iedereen denkt: “Wij zijn niet veel duurder dan de rest en voor veel producten hanteren we dezelfde verkoopprijs als andere supermarkten,” aldus Dekelver.

Delhaize lanceert deze campagne nu, omdat september voor veel gezinnen een dure maand is door de start van het schooljaar. “September wordt weer superduur”, kopt het nieuwe Delhaize Magazine. Daarnaast wil de supermarktketen wat doen aan de negatieve beeldvorming die ontstaan is door het aanslepende sociale conflict, na de aankondiging dat het bedrijf 128 filialen aan zelfstandige ondernemers overdraagt.

Verloren klanten terugwinnen

In een videoboodschap aan leveranciers had marketingdirecteur Alexandros Boussis eerder deze maand al aangekondigd dat Delhaize dit najaar een fors activatieplan zou lanceren om verloren klanten weer terug te winnen. Hij vroeg daarbij aan merkleveranciers om aantrekkelijke en exclusieve promotie-acties te voorzien, specifiek op maat van de zelfstandige ondernemers.

De retailer zet ook in op gepersonaliseerde aanbiedingen voor klanten die tijdens de stakingen wegbleven. De eerste resultaten van die acties zouden veelbelovend zijn.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

“Onbetaalbaar”: met deze slogan kondigt Delhaize de lancering aan van zijn najaarsoffensief. Het aantal Kleine Leeuwtjes verdubbelt naar duizend, en er volgen grote kortingen op bekende frisdrankmerken.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food8 december, 2023
    Onrust om reorganisatie bij Mondelez in Herentals

    Mondelez investeert veertig miljoen euro in zijn koekjes- en chocoladefabriek in Herentals, maar haalt er tegelijk de productie van paaseitjes weg. Hoewel er geen naakte ontslagen vallen, reageren de vakbonden ongerust.

  • icon
    Food8 december, 2023
    [Filet Pur] Klein bier

    Het Belgisch kampioenschap armworstelen is dan toch begonnen, maar dat betekent nog niet dat de prijzen écht gaan dalen. En wat is het verband tussen e-commerce en verse vis? Of tussen wortelen en BDSM? Filet Pur onthult!

  • icon
    Food8 december, 2023
    Hoe deze “Lego van de voeding” een revolutie op gang wil trekken

    De Belgische start-up Winning Foods heeft een gezond en makkelijk concept ontwikkeld met diepgevroren bouwblokken om maaltijden mee samen te stellen, naar het voorbeeld van Lego, dus. De eerste testgezinnen gaan ermee aan de slag.

Meest gelezen
  • icon

    Food16 november, 2023

    [Analyse] Merkpositionering Delhaize krijgt rake klappen

  • icon

    Food15 november, 2023

    Stakingen in magazijnen Aldi, Colruyt en Delhaize

  • icon

    Mode20 november, 2023

    H&M opent compact winkelformaat in Turnhout

  • icon

    Food13 november, 2023

    Delhaize vindt overnemers voor 21 bijkomende supermarkten, teller staat op 72

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN