Dirk Van den Berghe (ex-Delhaize) wordt CEO Wal-Mart Canada

Dirk Van den Berghe (ex-Delhaize) wordt CEO Wal-Mart Canada

Dirk Van den Berghe, voormalig Belgisch topman van Delhaize, komt aan het hoofd te staan van de Canadese tak van Wal-Mart. Per 1 augustus gaat Van den Berghe aan de slag bij 's werelds grootste distributiegroep, waar hij Shelley Broader opvolgt.

Van België naar Canada

Toen Dirk Van den Berghe eind mei liet weten op te stappen als Belgisch CEO van de Delhaize Groep, was het nog onduidelijk waar de retailtopman heen zou gaan. Zelf had Van den Berghe enkel verklaard een aanbieding buiten de warenhuisgroep aan te nemen. Die nieuwe uitdaging blijkt nu zelfs op een ander continent te liggen: Van den Berghe verruilt thuisland België voor Canada, waar hij de lokale activiteiten van Wal-Mart moet gaan leiden.

 

De ervaring in sterk concurrentiële markten die Van den Berghe bij Delhaize Belgie heeft opgedaan, zal hem alvast goed van pas komen in Canada. Wal-Mart staat er immers onder hevige druk van lokale én internationale spelers als Loblaw, Sobeys, Metro, Costco en Target.

 

Bij Delhaize is Dirk Van den Berghe inmiddels opgevolgd door Denis Knoops, die voorheen aan het hoofd stond van het netwerk van aangesloten winkels en het vastgoed. Knoops stond bij zijn aanstelling tot CEO meteen de ondankbare taak te wachten het reorganisatieplan van Delhaize aan te kondigen, waarbij veertien eigen winkels van Delhaize worden gesloten en 2.500 banen worden geschrapt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Filet Pur: Hallucinante waanbeelden? Eén adres!

15/12/2017

Jef Colruyt is een onverstoorbaar toonbeeld van sereniteit, en de pata negra ham is de bitcoin van de charcuterie. Slechts twee conclusies uit een alweer leerrijke FMCG-week, voor u op smaak gebracht door RetailDetail Food!

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

RetailDetail Food #26 staat online

15/12/2017

Zijn sales reps nog welkom op de winkelvloer? Die vraag stelden we in het 26ste nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers. De antwoorden liepen uiteen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Back to top