RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Collect&GoColruyt Group
  • Onderwerpen E-commerceRetailDetail Omnichannel Congress
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe Collect&Go “vollenbak” voor de klant gaat

icon
Food7 maart, 2023

Boodschappendienst Collect&Go is geen geïsoleerde silo binnen Colruyt Group: de e-commercedivisie meet de klanttevredenheid doorheen de klantreis en zet in op kruisbestuiving met andere formules en diensten binnen de groep.

Streven naar kruisbestuiving

“We leven in een tijdperk van autonomie en personalisering. De klantentrouw verhoogt naarmate je meer diensten kan aanbieden via verschillende kanalen, op een kwalitatieve manier. Daar zijn wij dagelijks obsessief mee bezig”, zegt Tom De Prater van Collect&Go: “Wij gaan ‘vollenbak’ voor de klant.” De boodschappendienst van Colruyt Group ontwikkelt daarom nieuwe services die op elkaar inspelen, en meet de klanttevredenheid in de verschillende fases van de klantreis, zelfs tot op afhaalpuntniveau.

“Zo kunnen we onze teams bijsturen op alle punten waarvan klanten aangeven dat ze belangrijk zijn: dat kan gaan over de kwaliteit van de verse producten, ontbrekende artikelen, de vriendelijkheid van de medewerkers…” En dat over de verschillende kanalen: afhalen in een winkel of een ‘walk-in’, aan huis leveren via eigen bezorgers of via drivers. De consistentie tussen die kanalen en diensten moet de klantentrouw verhogen: de retailer wil klanten laten doorstromen van één kanaal naar een ander, bijvoorbeeld van Collect&Go naar de Colruytwinkels, maar evengoed naar Okay of Okay Direct voor andere winkelmissies. “We streven naar kruisbestuiving, we willen ‘optichannel’ naar de klant gaan.”

Voor elke shopper missie

Mensen willen immers op heel veel verschillende manieren bediend worden. Wat is de winkelmissie: de voorraad aanvullen, de weekboodschappen doen, of eten hebben voor vanavond? Is de aankoop gepland of ongepland? Er is de invloed van verstedelijking en demografie: een ‘walk-in’ in de stad vergt een andere benadering dan een afhaalpunt in de Ardennen. Een samengesteld gezin is de ene week met zes, de andere week met twee. Colruyt Group kan daarvoor terugvallen op de waardevolle data van de Xtra-kaart.

“Aan huis bezorgen is niet altijd de beste optie voor elke klant. Voor een ongeplande aankoop om de periode van woensdagavond tot zaterdag te overbruggen, is het misschien interessanter om de boodschappen na het werk onderweg in een locker op te pikken, bijvoorbeeld. Maar als ik thuis werk is het juist handiger om de boodschappen wél thuis te ontvangen.”

Zelfrijdende wagentjes

Recent haalde Collect&Go de media met een in het oog springend testproject: een onbemand elektrisch wagentje bezorgt de boodschappen in Londerzeel. “Dat is vandaag nog proof of technology. We bezorgen al bij klanten, maar er is nog een persoon die het wagentje vanop afstand aanstuurt. Het wordt pas interessant als die ene persoon meer wagentjes kan aansturen. We leren veel. Klanten vinden het niet vreemd. Ook in het verkeer verloopt dat vlot, mensen beginnen dat snel normaal te vinden op dat traject.”

De Prater denkt niet dat we volgend jaar of zelfs binnen twee jaar België vol zelfrijdende wagentjes gaan zien rijden: “Maar dat het er hoegenaamd ooit komt, dat geloof ik wel, vanuit verschillende noden, zoals mobiliteit of medewerkersproblematiek. Want voor alle duidelijkheid: we pakken hiermee niemand z’n job af. Wie bezorger wil worden, kan meteen bij ons aan de slag.”

Afspraak op 23 maart

Hoe Collect&Go de klantentrouw verhoogt en nieuwe diensten ontwikkelt, daarover komt Tom De Prater meer vertellen op het RetailDetail Omnichannel & E-Commerce Congress, dat plaatsvindt op 23 maart in de Stadsfeestzaal in Antwerpen. Ook Erik Cuypers van Maxeda DIY Group (die zopas een eigen doe-het-zelfmarktplaats lanceerde), Wim Mathues van Decathlon Marketplace en Frederik De Vetter van MediaMarkt Belgium betreden dan het podium. Niet te missen voor wie op de hoogte wil blijven van de digitale retailtrends!

Klik hier voor meer info en tickets
Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Boodschappendienst Collect&Go is geen geïsoleerde silo binnen Colruyt Group: de e-commercedivisie meet de klanttevredenheid doorheen de klantreis en zet in op kruisbestuiving met andere formules en diensten binnen de groep.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food8 juni, 2023
    Frans Muller (Ahold Delhaize) en Dirk Van de Put (Mondelez) covoorzitters The Consumer Goods Forum

    The Consumer Goods Forum, een wereldwijde organisatie van retailers en producenten van consumentengoederen, heeft CEO’s Frans Muller van Ahold Delhaize en Dirk Van de Put van Mondelez aangesteld als covoorzitters.

  • icon
    Food8 juni, 2023
    Carrefour onderhandelt prijsverlagingen

    Carrefour lanceert een nieuwe koopkrachtactie. Dit keer verlagen de prijzen van vooral seizoensproducten, zoals ijs en sauzen.

  • icon
    Food8 juni, 2023
    Colruyt test druktemeter, rekkenscanner en kuisrobot in hightech supermarkt

    Technologische innovaties in de Colruyt-winkels moeten leiden tot een verbeterde service voor de klanten en een efficiëntere tijdsbesteding voor de medewerkers: denk aan optimaal gevulde winkelrekken en voldoende bemande kassa’s.

Evenementen
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress
Meest gelezen
  • icon

    Food24 mei, 2023

    “Lage prijzen, maar geen lage lonen bij Aldi”

  • icon

    Food10 mei, 2023

    Frans Muller: “Delhaize franchiseren is enige optie”

  • icon

    Food2 juni, 2023

    “Jumbo zet door in België”

  • icon

    Algemeen5 juni, 2023

    Wat is Temu, het nieuwste shoppingvirus uit China?

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN