RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Lunch Garden
  • Onderwerpen MarketingRetail Marketing Day
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe Lunch Garden jonge gezinnen verleidt

icon
Food13 september, 2023
Ann Biebuyck, Lunch Garden

De verjongingsoperatie bij Lunch Garden ligt op koers: de omzet overtreft bij de restaurantketen opnieuw het niveau van voor de pandemie. CEO Ann Biebuyck schrikt er dan ook niet voor terug om ambitieuze doelen te formuleren.

50.000 jonge gezinnen

De mosselen vliegen in grote hoeveelheden over de toonbank bij Lunch Garden deze zomer: “In juli hebben we voor het eerst de omzet van 2019 kunnen overtreffen. Dat was een mijlpaal. Eén klant op drie komt tijdens de zomerperiode voor de mosselen. We gaan naar 800 ton voor dit seizoen”, zegt CEO Ann Biebuyck die bij het bedrijf een noodzakelijke verjongingsoperatie doorvoert, waarover ze meer komt vertellen op de Retail Marketing Day van RetailDetail, op 21 september.

“Lunch Garden heeft een grote merkbekendheid, maar we hebben na Covid ontdekt dat een hele generatie ons toch amper kent. De meerderheid van ons klantenbestand waren 47-plussers. Nu stellen we onszelf een ‘bold target’: in 2025 willen we 50.000 jonge gezinnen tot bij ons krijgen.” Een hele uitdaging, maar haalbaar volgens Biebuyck: ondanks uitdagingen als Covid, de oorlog in Oekraïne, de klimaatproblematiek en het personeelstekort in de horecasector beweegt de restaurantketen traag maar zeker in de juiste richting.

Momenten van escapisme

“We moeten in de consideratieset geraken van jonge gezinnen, met gezonde en gevarieerde voeding, altijd bereikbaar, betaalbaar én fun.” Een mooie illustratie is de radiocampagne tijdens de Paasvakantie, met de originele boodschap “de prijzen zijn op reis, kinderen eten gratis.” Die zorgde voor een stijging van 40% in kindermaaltijden. “Radiospots hadden we allang niet meer gedaan. Dat medium heeft toch impact.”

70% van de millennials laat graag eten leveren. Dat is niet meteen de sterkte van Lunch Garden, toch werkt de restaurantketen wel samen met Deliveroo: “De gemiddelde Deliveroo-klant is jonger en hoger opgeleid, zo bereiken we een extra doelgroep. We moeten mikken op momenten van escapisme, wanneer mensen op hun gemak willen genieten tegen een betaalbare prijs. Die rol kunnen we spelen: onze producten zijn kwalitatief goed, onze prijzen zijn minder gestegen dan in een gemiddelde brasserie. Belgen gaan graag uit eten. We zijn overtuigd dat er ruimte is voor iedereen.”  

Verrassend uit de hoek

Lunch Garden evolueert op verschillende fronten naar een toekomstbestendig model. Het bedrijf investeert in geëngageerde teams die er garant voor staan dat de klant zich welkom voelt in de restaurants. De keten zet ook stappen op het vlak van digitalisering en duurzaamheid – met de recyclage van lege mosselschelpen, bijvoorbeeld – en bouwt aan een ecosysteem met z’n leveranciers.

Wat brengt het najaar? Het traditionele wildseizoen komt er weer aan, maar daarnaast wil Lunch Garden ook verrassend uit de hoek komen: “We gaan een nieuw seizoen claimen!” Wélk seizoen? Dat onthult Ann Biebuyck mogelijk tijdens haar presentatie op de Retail Marketing op 21 september in Antwerpen. Ook van de partij die dag: sprekers van Impermo, Kruidvat, Jacob’s Conceptstore, Standaard Boekhandel, Club, Microsoft, Voyado en Deloitte. Boek nog snel je ticket via onderstaande link.

Ja, ik kom naar de Retail Marketing Day op 21 september
Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

De verjongingsoperatie bij Lunch Garden ligt op koers: de omzet overtreft bij de restaurantketen opnieuw het niveau van voor de pandemie. CEO Ann Biebuyck schrikt er dan ook niet voor terug om ambitieuze doelen te formuleren.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food22 september, 2023
    Winst Lidl staat onder druk

    Lidl kampt met flink dalende winstcijfers: vorig jaar zakte de nettowinst met bijna een half miljard euro naar 2%. Door de stijgende rentevoeten lijkt er ook niet meteen beterschap in het verschiet.

  • icon
    Food22 september, 2023
    [Filet Pur] Bám!

    Nee, het Gele Gevaar gaat niét naar huis. Er komt wél een abrupt einde aan een gedurfd experiment met hoge prijzen. Intussen is de franchiseringsgolf in de foodretail gewoonweg niet te stoppen, al zijn er nog altijd mensen die dat niet lijken te geloven. Lezen die Filet Pur wel?

  • icon
    Food22 september, 2023
    Einde (S)Match: collectief ontslag ingezet

    De merken Match en Smatch verdwijnen van de Belgische markt. Colruyt Group neemt 57 winkels over, voor het dertigtal overblijvende winkels wordt een oplossing gezocht. Wie geen overnemer vindt (zoals al zeker de ondersteunende diensten), verdwijnt.

Evenementen
  • 19
    okt

    Category Management Congress
  • 23
    nov

    RetailDetail Night
Meest gelezen
  • icon

    Food5 september, 2023

    Overnemers Delhaize-supermarkten doorgelicht: opvallend veel store managers

  • icon

    Food29 augustus, 2023

    Sligro herstructureert: Belgische directie moet gaan

  • icon

    Food4 september, 2023

    Voor deze 17 bijkomende supermarkten vond Delhaize overnemers

  • icon

    Food13 september, 2023

    Hoe Lunch Garden jonge gezinnen verleidt

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN