Lunch Garden toont een nieuw gelaat

Annick van Overstraeten, Lunch Garden (foto David Plas)

Het programma van de RetailDetail Day op 19 september 2019 raakt stilaan ingevuld. Op de lijst van aangekondigde sprekers treffen we onder andere Annick van Overstraeten aan, de CEO van Lunch Garden. Die restaurantketen is zichzelf volop aan het heruitvinden.

 

Diversificatie

Wat mag een bezoeker van de RetailDetail Day van u verwachten?

Annick van Overstraeten: "Op uitnodiging kom ik met plezier het verhaal doen van hoe Lunch Garden, dat een tiental jaren geleden aan de rand van het faillissement stond, vandaag volop bezig is om zijn herpositionering uit te rollen. In een eerste fase hebben we inhoudelijk en strategisch aan de herpositionering gewerkt; in een tweede fase komt de expansie en de diversificatie van Lunch Garden aan de beurt."

 

Welke expansie en diversificatie streeft Lunch Garden dan precies na?

"Naast de gewone Lunch Gardens – waarvan we er verder blijven openen, zoals eind 2018 in Ternat – hebben we gekozen voor restaurants in ziekenhuizen en bistro's in musea. De eerste zijn er al: een Lunch Garden met broodjesbar in het AZ Sint-Maartenziekenhuis in Mechelen en binnenkort ook een Lunch Garden met shop en vending in het Imeldaziekenhuis in Bonheiden, en bistro's in Het Koetshuis in Bokrijk, het Afrikamuseum in Tervuren, het Gallo-Romeins Museum in Tongeren en het Museum voor Schone Kunsten in Brussel."

 

Concept op maat

Waar wil u met het project uitkomen, welke targets hebt u voor ogen?

"Indien we twee ziekenhuizen per jaar kunnen binnenhalen en ook twee musea, dan zou dat heel mooi zijn. Daarnaast blijven we verder werken aan de 'traditionele' restaurants die de mensen van Lunch Garden gewoon zijn. Het nieuwe komt niet in de plaats van wat bestond. Met de bistro's voegen we namelijk een diversificatie toe aan ons aanbod, zoals dat eerder al, in 2011, is gebeurd met de Lunch Garden-restaurants langs de autosnelwegen."

 

Hoe ziet de diversificatie eruit?

"Dat verschilt van situatie tot situatie. In sommige gevallen kan het gaan om gewone Lunch Garden-restaurants, terwijl het op andere plaatsen een gelegenheid onder een andere naam kan zijn, met de toevoeging 'by Lunch Garden', en op nog andere plaatsen om een volledig nieuw concept, zoals onze bistro's. We luisteren naar de klant, en samen met de betreffende musea en ziekenhuizen ontwikkelen we een op maat gemaakt concept."

 

Wil u graag vernemen wat Lunch Garden allemaal precies van plan is en hoe een en ander in zijn werk gaat? Kom dan op 19 september naar de RetailDetail Day om te luisteren naar Annick van Overstraeten. Ook Ann Claes (JBC) betreedt er het podium. Bijkomende sprekers kondigen we snel aan. Meer informatie en tickets vind je via deze link.