BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Luxechocolatier Pierre Marcolini knipt banden met Nestlé door

iconFood12 januari, 2012

Een win-windeal met Nestlé

In 2007 nam Zwitserse voedingsreus Nestlé een participatie in de Brusselse luxechocolatier, die ondanks een sterke reputatie in steeds slechtere papieren raakte. Nestlé beloofde de formule in het buitenland te lanceren en zakelijk te ondersteunen, op voorwaarde dat Pierre Marcolini voor Nestlé onder meer een gamma luxechocolade ontwikkelde onder de naam Nespresso.

 

De samenwerking bleek vruchtbaar: in het vorige gebroken boekjaar, dat op 30 juni 2011 eindigde, steeg de omzet naar 12 miljoen euro, ten opzichte van 7,4 miljoen een jaar eerder. Voor het eerst sinds lange tijd kwam ook het operationeel resultaat van het pralinemerk boven nul.

 

Opnieuw 100% Belgisch

Nu het financieel evenwicht ongeveer is bereikt en de groei is ingezet, hebben Pierre Marcolini en naaste investeerders (Delvaux-aandeelhouder François Schwennicke, CEO van Aviapartners Laurent Levaux en Marcolini’s eigen CEO Olivier Coune) niettemin besloten het roer weer in eigen handen te nemen. “Door te internationaliseren hebben we beseft wat voor meerwaarde het vormt een 100% Belgisch merk te zijn”, aldus oprichter en createur Pierre Marcolini.

 

Pierre Marcolini heeft vandaag 25 winkels wereldwijd, waarvan 8 in België. Het bedrijf stelt zowat 110 mensen tewerk in ons land. Nadat de luxepralines de Japanners al wisten te veroveren, zet Marcolini in de nabije toekomst vooral in op de rest van Azië. In Taipei ging recent al een winkel openen, maar ook in China wil de chocolatier winkelpunten vestigen.

Pierre Marcolini zal in de toekomst nog bij Nestlé betrokken blijven als consulent voor speciale projecten.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Een win-windeal met Nestlé In 2007 nam Zwitserse voedingsreus Nestlé een participatie in de Brusselse luxechocolatier, die ondanks een sterke reputatie in steeds slechtere papieren raakte. Nestlé beloofde de formule in het buitenland te lanceren en zakelijk te ondersteunen, op voorwaarde dat Pierre Marcolini voor Nestlé onder meer een gamma luxechocolade ontwikkelde onder de naam Nespresso.   De samenwerking bleek vruchtbaar: in het vorige gebroken boekjaar, dat op 30 juni 2011 eindigde, steeg de omzet naar 12 miljoen euro, ten opzichte van 7,4 miljoen een jaar eerder. Voor het eerst sinds lange tijd kwam ook het operationeel resultaat van het...

Meer Food
Bekijk meer
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket

    Maaltijdbox Ekomenu toont voortaan de eco- én gezondheidsscore van wat mensen eten. Op de kassabon krijgen klanten de voetafdruk van hun bestelling te zien. Ze kunnen daar ook persoonlijke streefdoelen aan koppelen.

  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement

    De Franse supermarktgroep Casino biedt senioren een eigen abonnementsformule aan. Ze hoeven een pak minder te betalen voor de service dan jongere klanten. Al betalen studenten nog minder.

  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst

    Met de service eFarmz Express kunnen Brusselse klanten van de bio-webshop voortaan hun onlinebestellingen de dag zelf al aan huis bezorgd krijgen. De dienst zal later worden uitgerold naar de rest van het land.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be