Makro wil in België werken aan zijn reputatie en naambekendheid met een uitgebreide ‘above the line’ reclamecampagne. De klantenbelofte ‘Kwaliteit tegen de beste prijs’ van de Duitse grootdistributeur moet nog duidelijker worden gemaakt aan het grote publiek. En daar zet Makro print, online, radio én outdoor-kanalen voor in.
Knipoog naar concurrenten
Het reclamebureau Proximity/BBDO werkte een idee uit rond de slogan “Op kwaliteit kleven wij de beste prijs”, waarmee de dochter van retailholding Metro zelf toegeeft een duidelijke knipoog te trekken “naar twee andere sterke spelers in de retailmarkt”. De boodschap die Makro wil overbrengen, is dat de distributeur naar eigen zeggen “het beste van beide werelden biedt en dus zeker een ommetje waard is”. De reclamecampagne begint te lopen vanaf 1 september.
Vincent Nolf naar bpost
Tegelijk met de nieuwe campagne, maakt Makro ook een aantal wijzigingen in zijn team wereldkundig. Zoals reeds geweten, ruilde Julie Stordiau haar positie van woordvoerder van Carrefour in voor die van hoofd van interne en externe communicatie bij challenger Makro. Vincent Nolf, gewezen Customer Management Director bij Makro en lid van de Board van Makro België, verlaat daarentegen het bedrijf. Hij gaat aan de slag bij bpost, met name als Managing Director van Media Mail.
Makro opende zijn eerste winkel in 1970 te Deurne als groothandel. Ondertussen telt België 6 Makro-winkels. De winkels hebben typisch een aanbod van meer dan 60.000 items, in zo goed als alle productcategorieën en zowel merkproducten als eigen merken. Sinds een aantal jaar kunnen ook particulieren een Makro-kaart aanvragen.