RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Mondelez
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Mondelez: klanten blijven merkkoekjes verkiezen

icon
Food28 april, 2023
Mondelez

Koekjesfabrikant Mondelez verhoogt de verwachtingen na een sterk kwartaal. De netto-omzet steeg zelfs met 18%, omdat consumenten “overal ter wereld de voorkeur blijven geven” aan de merkproducten.

Nieuwe aanwinsten

Chocolade van Milka en koekjes van LU ruilen consumenten niet gauw in voor een huismerk. Dat blijkt alweer uit de kwartaalresultaten van Mondelez: de omzet steeg in het eerste kwartaal netto met 18,1%. De aangepaste winst per aandeel steeg met 17,3% (bij constante valuta) tot 0,89 dollar.

“Deze resultaten zijn te danken aan voortdurende prijsmaatregelen om de kosteninflatie te compenseren en een solide volumegroei”, aldus CEO Dirk Van de Put. “We zagen een breed gedragen vraag in zowel de ontwikkelde als de opkomende markten, omdat consumenten overal ter wereld de voorkeur blijven geven aan onze chocolade-, koekjes- en gebakken snacks.”

Tegelijk werkt Mondelez verder aan het herschikken van zijn portefeuille. Zo deed de merkenproducent eind vorig jaar zijn kauwgums Stimorol en V6 van de hand, maar kocht het dit jaar al de merken Clif Bar and Ricolino. Gezien de sterke resultaten in het eerste kwartaal verhoogt de groep ook zijn omzet- en winstverwachting voor het jaar: de Toblerone-maker rekent nu op zowel 10% meer omzet als winstgroei.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Mondelez verhoogt de verwachtingen na een sterk kwartaal, omdat consumenten “overal ter wereld de voorkeur blijven geven” aan de merkproducten.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food26 september, 2023
    Vandalen viseren opnieuw Delhaize

    Voor de zoveelste keer viseerden vandalen ondernemers die een van de 128 Delhaize-filialen overnemen. In Antwerpen was er bovendien sprake van brandstichting.

  • icon
    Food26 september, 2023
    Colruyt schrapt “onbewaakte” wijnproevertjes

    Zomaar wijn inschenken bij het winkelen, het is niet meer van deze tijd, vinden ze bij Colruyt. De bekende wijnproevertjes worden vervangen door bemande proeverijen, met meer service en tips.

  • icon
    Food25 september, 2023
    [Analyse] Dreigt Makro-scenario voor Cora?

    De stopzetting van supermarktketens Match en Smatch doet opnieuw vragen rijzen over de verdere toekomst van de groep Louis Delhaize in België. Vooral het lot van de zeven Cora-hypermarkten lijkt erg onzeker.

Evenementen
  • 19
    okt

    Category Management Congress
  • 23
    nov

    RetailDetail Night
Meest gelezen
  • icon

    Food5 september, 2023

    Overnemers Delhaize-supermarkten doorgelicht: opvallend veel store managers

  • icon

    Food29 augustus, 2023

    Sligro herstructureert: Belgische directie moet gaan

  • icon

    Food4 september, 2023

    Voor deze 17 bijkomende supermarkten vond Delhaize overnemers

  • icon

    Food13 september, 2023

    Hoe Lunch Garden jonge gezinnen verleidt

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN