RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Coca-Cola
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Prijsverhogingen schrikken Coca-Coladrinkers nog niet af

icon
Food26 oktober, 2022
Shutterstock.com

Ondanks gemiddeld 12% hogere prijzen ziet Coca-Cola de vraag naar frisdranken niet afnemen, wel integendeel: de volumes stegen zelfs nog met 4% in het derde kwartaal. De multinational verhoogt nu de vooruitzichten voor het hele jaar.

Betaalbare opties

The Coca-Cola Company kan uitpakken met mooie resultaten in het derde kwartaal: de omzet steeg met 10% tot 11,1 miljard dollar (in euro is dat nu hetzelfde) en de nettowinst ging er met 2,8% op vooruit tot 2,8 miljard. Dat is beter dan wat analisten hadden verwacht. Vooral de buitenhuisconsumptie presteerde sterk.

“Onze sterke capaciteiten en consumenteninzichten blijven ons helpen om op de markt te winnen”, zegt CEO James Quincey. Toch houdt hij een slag om de arm: de producent van Coca-Cola, Fanta en Sprite ziet de eerste tekenen van wijzigend consumentengedrag, vooral in Europa, met een groei voor discounters en huismerken in categorieën als water en vruchtensap. Het bedrijf zal zijn innovatie-inspanningen nu focussen op verpakkingen om meer betaalbare opties aan te bieden.

Sterke merken

Voor het volledige boekjaar verhoogt Coca-Cola de verwachtingen: het bedrijf mikt nu op een organische groei van 14 à 15%, tegenover 12 tot 13 % eerder. Voor volgend jaar verwacht de drankenproducent een verdere impact van de wereldwijde inflatie, met volatiele grondstoffenprijzen.

Coca-Cola is niet de enige voedingsmultinational die sterke resultaten blijft boeken ondanks de hoge inflatie: ook sectorgenoten PepsiCo en Nestlé wisten het afgelopen kwartaal de prijzen te verhogen zonder dat dit een negatieve impact had op de verkochte volumes. Consumenten blijven ook in crisistijden sterke merken kopen, luidt de analyse. Maar Procter & Gamble, weliswaar actief in ‘near food’-categorieën, zag de volumes al wel lichtjes dalen na forse prijsverhogingen.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Ondanks gemiddeld 12% hogere prijzen ziet Coca-Cola de vraag naar frisdranken niet afnemen, wel integendeel: de volumes stegen met 4% in het derde kwartaal. De multinational verhoogt nu de vooruitzichten voor het hele jaar.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food26 september, 2023
    Vandalen viseren opnieuw Delhaize

    Voor de zoveelste keer viseerden vandalen ondernemers die een van de 128 Delhaize-filialen overnemen. In Antwerpen was er bovendien sprake van brandstichting.

  • icon
    Food26 september, 2023
    Colruyt schrapt “onbewaakte” wijnproevertjes

    Zomaar wijn inschenken bij het winkelen, het is niet meer van deze tijd, vinden ze bij Colruyt. De bekende wijnproevertjes worden vervangen door bemande proeverijen, met meer service en tips.

  • icon
    Food25 september, 2023
    [Analyse] Dreigt Makro-scenario voor Cora?

    De stopzetting van supermarktketens Match en Smatch doet opnieuw vragen rijzen over de verdere toekomst van de groep Louis Delhaize in België. Vooral het lot van de zeven Cora-hypermarkten lijkt erg onzeker.

Evenementen
  • 19
    okt

    Category Management Congress
  • 23
    nov

    RetailDetail Night
Meest gelezen
  • icon

    Food5 september, 2023

    Overnemers Delhaize-supermarkten doorgelicht: opvallend veel store managers

  • icon

    Food29 augustus, 2023

    Sligro herstructureert: Belgische directie moet gaan

  • icon

    Food4 september, 2023

    Voor deze 17 bijkomende supermarkten vond Delhaize overnemers

  • icon

    Food13 september, 2023

    Hoe Lunch Garden jonge gezinnen verleidt

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN