RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Procter & Gamble
  • Onderwerpen BedrijfsresultatenFMCG
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Procter & Gamble begint prijsstijgingen te voelen

icon
Schoonheid/verzorging20 oktober, 2022
Jonathan Weiss / Shutterstock.com

Procter & Gamble, de producent van Always, Dash en Dreft, voelt de gevolgen van de stijgende prijzen en de sterke dollar. De winst daalt en de vraag vermindert, al blijft de FMCG-reus boven de verwachtingen presteren.

Volgend jaar 4 miljard extra kosten

Procter & Gamble houdt beter stand dan verwacht in de huidige moeilijke context. De fabrikant van onder meer Ariel, Gillette en Pampers zag de omzet in het voorbije kwartaal nog licht stijgen met 1% tot 20,6 miljard dollar (zo’n 21 miljard euro), wat meer is dan analisten durfden hopen. Hoewel het beheren van prijzen en het operationele aspect momenteel zeer moeilijk zijn, zou de organische groei “solide” blijven, aldus CEO Jon Moeller.

Door de stijgende grondstofkosten heeft P&G de prijzen met nog eens 9% verhoogd, waardoor het verkochte volume weliswaar met 3% daalde. Consumenten raken toch enigszins afgeschrikt door de steeds hogere prijzen. Supermarktketens lieten al weten dat mensen meer voor goedkopere huismerken kiezen. Ook kostte de sterke dollar ten opzichte van de euro en de pond P&G nog eens 6% omzet. De nettowinst daalde zodoende met 4% tot 3,9 miljard dollar (4 miljard dollar).

Voor het hele boekjaar 2023, dat eind juni afloopt, verlaagt P&G nu ook de prognoses. Waar de omzetgroei eerst rond de 2% zou uitkomen, rekent de groep nu op een omzetdaling van 1% à 3%. Alleen al de wisselkoerseffecten zouden de groep zo’n 1,3 miljard dollar gaan kosten, terwijl de transportkosten naar schatting met 200 miljoen dollar zouden stijgen en de grondstofkosten met liefst 2,4 miljard dollar.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging3 november, 2025
    Omzetgroei voor Colgate-Palmolive dankzij hogere prijzen

    Colgate-Palmolive boekte in het derde kwartaal meer omzet dankzij hogere prijzen, ondanks dalende volumes. De netto-omzet steeg met 2% tot 5,1 miljard Amerikaanse dollar (4,7 miljard euro). De groep verlaagde tegelijk de verwachting voor de organische groei over het volledige jaar.

  • icon
    Schoonheid/verzorging3 november, 2025
    Kimberly-Clark neemt Listerine-fabrikant Kenvue over in miljardendeal

    De Amerikaanse multinational Kimberly-Clark, bekend van merken als Kleenex en Huggies, betaalt bijna 50 miljard dollar voor de overname van Kenvue, een spin-off met de voormalige consumentenmerken van Johnson & Johnson.

  • icon
    Schoonheid/verzorging31 oktober, 2025
    Estée Lauder profiteert van herstel in China

    Estée Lauder overtrof in het eerste kwartaal de omzetverwachtingen en zag een herstel in China. De eerste signalen wijzen erop dat de strategie van CEO Stéphane de La Faverie aanslaat.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food30 oktober, 2025
    Tweede Belgische Albert Heijn XL opent op 19 november
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Food10 oktober, 2025
    E.Leclerc steekt grens over naar België
  • icon
    Food5 november, 2025
    Colruyt reageert fors op stunt Albert Heijn
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN