Werknemers Albert Heijn Groenplaats staken | RetailDetail

Staking Albert Heijn Groenplaats afgelopen

Staking Albert Heijn Groenplaats afgelopen
Shutterstock

Maandagmiddag is er bij de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen een spontane staking uitgebroken. De werknemers klagen over een te hoge werkdruk en te weinig ondersteuning. Sinds dinsdagmiddag is de winkel wel weer open.

Belangrijke rol in fusie

De winkel moest vandaag normaal de deuren openen om 12u, maar klanten die hun boodschappen wilden komen doen, stonden voor een gesloten deur. “De werkdruk in de winkel is te hoog. Ook heeft het personeel te weinig ondersteuning van de leidinggevenden”, zegt BBTK-secretaris Erik Dirkx aan Gazet van Antwerpen over de achterliggende redenen van de staking.

 

De supermarkt speelt al een tijdje een belangrijke rol in de fusie tussen het Nederlandse Ahold en het Belgische Delhaize. Daarbij moesten een aantal vestigingen van de hand worden gedaan, waaronder die aan de Groenplaats. Tot nu toe is er echter nog geen overnemer gevonden, waardoor de fusie in België niet officieel kan doorgevoerd worden.

 

Die onzekerheid heeft ook zijn weerslag op het personeel, want de supermarkt heeft te maken met een groot aantal zieke of afwezige werknemers. Bovendien moet er veel gewerkt worden met interim-personeel en is er al vaak van manager gewisseld, waardoor de manier van werken voor het vaste personeel al vaak veranderd is.

 

UPDATE: Na overleg met de directie is besloten om de staking vanaf dinsdag 13u stop te zetten. De winkel is dus gewoon terug geopend. De directie heeft aangegeven dat een aantal dringende herstellingen zullen worden uitgevoerd en dat er een voltijdse manager komt die zich uitsluitend met de winkel zal bezighouden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.