RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Adidas
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Adidas heeft (eindelijk) de wind in de zeilen

icon
Mode17 oktober, 2024
© Leonard Zhukovsky / Shutterstock.com

Adidas verhoogt de vooruitzichten na een uitstekend derde kwartaal. De Samba-sneaker is dé schoen van het moment, een meer dan welgekomen opsteker na het Yeezy-debacle.

Hipste schoen van het moment

In het derde kwartaal steeg de omzet van de Duitse schoenenreus met 10% naar 6,44 miljard euro, terwijl het bedrijf maar op enkelcijferige groei rekende. De operationele winst klom zelfs met 46% naar 598 miljoen euro, mede met dank aan vijftig miljoen euro uit de verkoop van resterende Yeezy-voorraad. Er zou dit jaar nog eens vijftig miljoen euro extra omzet uit de voorraden van de controversiële rapper komen, maar zonder verdere winstbijdrage.

Adidas profiteert er vooral van dat zijn Samba-schoenen, nochtans al een model uit de jaren 1950, momenteel de “hottest shoe” op de markt zijn, zoals CEO Bjørn Gulden zelf zegt. De Duitse sneakermaker beleeft zo zelfs een betere periode dan rivaal Nike, die ingehaald wordt door andere merken na een te sterke focus op rechtstreekse consumentenverkoop. Ook Adidas probeert de banden aan te halen met retailpartners en met beroemdheden, onder meer in de Verenigde Staten.

Plotse ommezwaai

Al voor de derde keer dit jaar verhoogt Adidas daarom de prognoses. Het merk verwacht nu een omzetgroei rond de 10%, wat liefst dubbel zoveel is als oorspronkelijk voorspeld. Als operationele winst rekent het bedrijf zelfs op 1,2 miljard euro, in plaats van de eerder voorspelde 500 miljoen euro.

Voor Adidas en CEO Gulden is het een welgekomen ommekeer: in maart moest het label nog zijn eerste verlies in drie decennia toegeven, terwijl 2022 en 2023 ronduit rampjaren waren na de stopzetting van de samenwerking met voormalig goudhaantje Ye. Zelfs voor het partnercontract met het Duitse voetbalelftal moest de Duitse fabrikant de duimen leggen voor concurrent Nike.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode18 juli, 2025
    Louis Vuitton verdachte in Nederlandse witwaszaak van miljoenen euro’s

    Louis Vuitton is door het Nederlandse Openbaar Ministerie officieel aangemerkt als verdachte in een omvangrijke witwaszaak. Het Franse luxemerk deed volgens justitie onvoldoende om misbruik door een criminele klant te voorkomen.

  • icon
    Mode18 juli, 2025
    Luxehuis Valentino mogelijk in de etalage

    Kering en investeringsmaatschappij Mayhoola zouden overwegen om modehuis Valentino van de hand te doen. De mogelijke verkoop komt op een moment waarop Kering kampt met een dalende vraag naar luxeproducten.

  • icon
    Mode18 juli, 2025
    Burberry verliest minder omzet na herstructurering

    Burberry laat tekenen van herstel zien: het Britse luxemodemerk noteert een kleinere omzetdaling in het eerste kwartaal en spreekt van “de eerste positieve signalen” in zijn herstructureringstraject. Groei in Amerika en de ‘EMEIA’-regio compenseren tegenvallende cijfers in de rest van Azië, terwijl nieuwe klanten het verschil maken.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food3 juli, 2025
    Del Monte vraagt faillissement aan
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food24 juni, 2025
    [In Beeld] Zo ziet een Franse Colruyt eruit
  • icon
    Food23 juni, 2025
    Colruyt “houdt alle pistes open” voor ZEB en Bike Republic
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN