BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Amazon opent kledingwinkel met stijladvies op basis van algoritmes

iconMode20 januari, 2022

E-commercegigant Amazon is van plan om een fysieke modewinkel te openen, waarbij algoritmes klanten suggesties zullen doen over wat ze moeten passen. De eerste testwinkel, ‘Amazon Style’, zou in Californië gaan komen. Uiteraard gebeurt (bijna) alles er wel degelijk via een app.

 

Amazon Style

De eerste fysieke modewinkel van Amazon is bijna 2800 m² groot en komt in de buurt van Los Angeles. Net zoals in normale kledingwinkels hangen de kleren gewoon in rekken, maar klanten moeten via de Amazon-app een code scannen om een kleur en maat te kiezen die ze willen passen. Shoppers komen dan in een virtuele rij terecht voor de paskamer, die ze via hun smartphone kunnen ontgrendelen.

 

Eenmaal in het pashokje kunnen ze ongestoord verder winkelen door nieuwe items aan te vragen bij het winkelpersoneel. Die worden via een beveiligde, tweezijdige kast afgeleverd. Touchscreens in de pasruimte geven het winkelend publiek ook passuggesties, waarbij Amazon elk item dat een klant scant bijhoudt zodat de algoritmes de aanbevelingen kunnen personaliseren.

 

Bij het binnenkomen van de winkel kunnen klanten ook een stijlonderzoek invullen. Tegen de tijd dat een klant in een paskamer is aangekomen, hebben de winkelmedewerkers de gewenste artikelen klaargelegd – zowel kledingstukken die de klant heeft uitgekozenen als items die Amazon heeft uitgekozen.

 

Het lijkt erop dat de e-commercegigant de mode-industrie heeft uitgekozen als zijn volgende doel om te “verstoren”. Eerder ontketende Amazon al een ware revolutie in de supermarktsector met de introductie van zijn kassaloze winkels. “We zouden niets in de fysieke detailhandel doen tenzij we voelden dat we de klantenervaring aanzienlijk konden verbeteren,” citeert Charged Retail Amazon-directeur Simoina Vasen.

 

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

E-commercegigant Amazon is van plan om een fysieke modewinkel te openen, waarbij algoritmes klanten suggesties zullen doen over wat ze moeten passen. De eerste testwinkel, ‘Amazon Style’, zou in Californië gaan komen. Uiteraard gebeurt (bijna) alles er wel degelijk via een app.   Amazon Style De eerste fysieke modewinkel van Amazon is bijna 2800 m² groot en komt in de buurt van Los Angeles. Net zoals in normale kledingwinkels hangen de kleren gewoon in rekken, maar klanten moeten via de Amazon-app een code scannen om een kleur en maat te kiezen die ze willen passen. Shoppers komen dan in een virtuele...

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode19 mei, 2022
    Olivier Van den Bossche keert terug naar Inno-moeder Galeria

    Olivier van den Bossche, eerder 14 jaar topman in het bedrijf, komt terug thuis bij Galeria Karstadt Kaufhof. De huidige COO van Rituals wordt Managing Director Sales bij de Duitse warenhuisgroep.

  • iconMode18 mei, 2022
    Wouter Torfs stopt bij ‘zijn’ schoenenketen, Lise Conix volgt op

    Wouter Torfs, al 35 jaar het gezicht van familiebedrijf Schoenen Torfs, stapt op. Hij gaat voor een radicale carrièreswitch en gaat non-profitorganisatie CAW leiden. Een opvolger wordt deze zomer aangeduid.

  • iconMode17 mei, 2022
    Krein Bons neemt na 26 jaar afscheid van vanHaren

    Krein Bons, 26 jaar topman van schoenenketen vanHaren, vertrekt bij het bedrijf. Hij vindt opvolging bij Han Sterk, eerder actief bij onder meer Hugo Boss en Only For Men.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be