In het voorbije kwartaal zag Asos zijn wereldwijde omzet stijgen met 13%, maar in de Verenigde Staten werden de cijfers negatief beïnvloed door logistieke moeilijkheden.
Dubbele cijfers
Kledingwebshop Asos heeft in het tweede kwartaal (dat voor het bedrijf eindigt op 28 februari) een totale verkoop gerealiseerd van 641,3 miljoen pond (ongeveer 750 miljoen euro). Dat is een stijging van 13% tegenover dezelfde periode vorig jaar. In de Verenigde Staten was er een terugval van de omzet met 3%, maar door gunstige wisselkoerseffecten kon het bedrijf er nog een groei van 4% rapporteren.
In totaal registreerde Asos 17,3 miljoen bestellingen, 15% meer dan een jaar ervoor. Het aantal actieve klanten nam toe met 16%, maar de gemiddelde orderwaarde daalde lichtjes met 1%.
In een persbericht zegt CEO Nick Beighton dat Frankrijk en Duitsland, de twee belangrijkste markten in Europa, voor Asos een uitdaging blijven. Volgens hem zijn de slechte resultaten in de VS het gevolg van problemen in een nieuw distributiecentrum in Atlanta: “De vraag overtrof onze verwachtingen, waardoor we een aanzienlijke vertraging opliepen bij de verwerking van orders. Die problemen zijn nu van de baan en we verwachten betere cijfers in het derde kwartaal.”