Belgisch modelabel Stanley & Stella opent eerste winkel | RetailDetail

Belgisch modelabel Stanley & Stella opent eerste winkel

Belgisch modelabel Stanley & Stella opent eerste winkel
www.stanleystella.com

Het Belgische modelabel Stanley & Stella heeft besloten om de stap te zetten naar de gewone consument en heeft deze week een winkel geopend op de Graanmarkt in Antwerpen. Daar is de duurzame collectie van het merk voortaan voor iedereen te vinden.

Productieproces volgen

In de winkel van Stanley & Stella zullen echter niet enkel de eigen collecties te vinden zijn, maar ook samenwerkingen met andere merken en artiesten. Daarnaast kunnen klanten er een eigen shirt ontwerpen naar eigen smaak, waarna ze via schermen de productie volledig live kunnen volgen.

 

“We werken met een zeer kleine stock en willen de klant een unieke ervaring geven. Ze kunnen hier ons atelier bezoeken en zelf zien hoe hun eigen T-shirt bedrukt wordt, met een jet-printer of zeefdruktechniek. Aan de stikmachines zie je hoe logo's of tekeningen er op gestikt worden", zegt pr-manager Bruno Van Sieleghem. De kledingstukken die in de winkel te vinden zijn, dienen dan ook enkel op te passen en te voelen. Bestellen gebeurt via een van de centraal opgestelde touchscreens, waar klanten het kledingstuk en de print kunnen uitkiezen.

 

"Elke maand vullen we onze collectie aan met nieuwe ontwerpen, deze maand zijn er bijvoorbeeld manga en butterfly ontwerpen van de hand van de Belgische kunstenaar Pascal Bernier”, aldus Van Sieleghem.

 

Workshops

Verder is er in het pand van 600 m² ruimte gemaakt voor een horecagedeelte en co-workingruimtes. Om de duurzame uitstraling van het merk ook door te trekken in de winkel, wordt er gebruik gemaakt van duurzame materialen en meubels van gerecycleerd hout. Er zullen ook regelmatig workshops, dj-sets en optredens plaatsvinden.

 

Stanley & Stella bestaat al ongeveer vijf jaar en heeft een reputatie uitgebouwd op vlak van T-shirts met opvallende prints. Ondertussen verkoopt het meer dan 8 miljoen stuks per jaar en heeft het een omzet van 35 miljoen euro per jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Delhaize krijgt saladebars van Foodmaker

19/06/2018

In de Delhaize-supermarkt van de Antwerpse Stadsfeestzaal is voortaan een saladbar van Foodmaker te vinden. De gezonde fastfoodketen zal daarnaast ook andere eilanden in Delhaizes krijgen: er liggen al een vijftal projecten vast.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.