Belgisch modelabel Stanley & Stella opent eerste winkel

Belgisch modelabel Stanley & Stella opent eerste winkel
www.stanleystella.com

Het Belgische modelabel Stanley & Stella heeft besloten om de stap te zetten naar de gewone consument en heeft deze week een winkel geopend op de Graanmarkt in Antwerpen. Daar is de duurzame collectie van het merk voortaan voor iedereen te vinden.

Productieproces volgen

In de winkel van Stanley & Stella zullen echter niet enkel de eigen collecties te vinden zijn, maar ook samenwerkingen met andere merken en artiesten. Daarnaast kunnen klanten er een eigen shirt ontwerpen naar eigen smaak, waarna ze via schermen de productie volledig live kunnen volgen.

 

“We werken met een zeer kleine stock en willen de klant een unieke ervaring geven. Ze kunnen hier ons atelier bezoeken en zelf zien hoe hun eigen T-shirt bedrukt wordt, met een jet-printer of zeefdruktechniek. Aan de stikmachines zie je hoe logo's of tekeningen er op gestikt worden", zegt pr-manager Bruno Van Sieleghem. De kledingstukken die in de winkel te vinden zijn, dienen dan ook enkel op te passen en te voelen. Bestellen gebeurt via een van de centraal opgestelde touchscreens, waar klanten het kledingstuk en de print kunnen uitkiezen.

 

"Elke maand vullen we onze collectie aan met nieuwe ontwerpen, deze maand zijn er bijvoorbeeld manga en butterfly ontwerpen van de hand van de Belgische kunstenaar Pascal Bernier”, aldus Van Sieleghem.

 

Workshops

Verder is er in het pand van 600 m² ruimte gemaakt voor een horecagedeelte en co-workingruimtes. Om de duurzame uitstraling van het merk ook door te trekken in de winkel, wordt er gebruik gemaakt van duurzame materialen en meubels van gerecycleerd hout. Er zullen ook regelmatig workshops, dj-sets en optredens plaatsvinden.

 

Stanley & Stella bestaat al ongeveer vijf jaar en heeft een reputatie uitgebouwd op vlak van T-shirts met opvallende prints. Ondertussen verkoopt het meer dan 8 miljoen stuks per jaar en heeft het een omzet van 35 miljoen euro per jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Telenet opent flagshipstore op Antwerpse Meir

15/12/2017

Telecombedrijf Telenet heeft gisteren in Antwerpen op de Meir een flagshipstore geopend met een volledig nieuw winkelconcept. Telenet noemt het zelf een belevingswinkel, waar klanten veel meer kunnen dan enkel shoppen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Back to top