Belgisch modelabel Stanley & Stella opent eerste winkel | RetailDetail

Belgisch modelabel Stanley & Stella opent eerste winkel

Belgisch modelabel Stanley & Stella opent eerste winkel
www.stanleystella.com

Het Belgische modelabel Stanley & Stella heeft besloten om de stap te zetten naar de gewone consument en heeft deze week een winkel geopend op de Graanmarkt in Antwerpen. Daar is de duurzame collectie van het merk voortaan voor iedereen te vinden.

Productieproces volgen

In de winkel van Stanley & Stella zullen echter niet enkel de eigen collecties te vinden zijn, maar ook samenwerkingen met andere merken en artiesten. Daarnaast kunnen klanten er een eigen shirt ontwerpen naar eigen smaak, waarna ze via schermen de productie volledig live kunnen volgen.

 

“We werken met een zeer kleine stock en willen de klant een unieke ervaring geven. Ze kunnen hier ons atelier bezoeken en zelf zien hoe hun eigen T-shirt bedrukt wordt, met een jet-printer of zeefdruktechniek. Aan de stikmachines zie je hoe logo's of tekeningen er op gestikt worden", zegt pr-manager Bruno Van Sieleghem. De kledingstukken die in de winkel te vinden zijn, dienen dan ook enkel op te passen en te voelen. Bestellen gebeurt via een van de centraal opgestelde touchscreens, waar klanten het kledingstuk en de print kunnen uitkiezen.

 

"Elke maand vullen we onze collectie aan met nieuwe ontwerpen, deze maand zijn er bijvoorbeeld manga en butterfly ontwerpen van de hand van de Belgische kunstenaar Pascal Bernier”, aldus Van Sieleghem.

 

Workshops

Verder is er in het pand van 600 m² ruimte gemaakt voor een horecagedeelte en co-workingruimtes. Om de duurzame uitstraling van het merk ook door te trekken in de winkel, wordt er gebruik gemaakt van duurzame materialen en meubels van gerecycleerd hout. Er zullen ook regelmatig workshops, dj-sets en optredens plaatsvinden.

 

Stanley & Stella bestaat al ongeveer vijf jaar en heeft een reputatie uitgebouwd op vlak van T-shirts met opvallende prints. Ondertussen verkoopt het meer dan 8 miljoen stuks per jaar en heeft het een omzet van 35 miljoen euro per jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top