Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden | RetailDetail

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden
Shutterstock

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

Vrouwen brengen man mee

Die beslissing heeft niet enkel gevolgen voor toekomstige winkelopeningen, maar ook voor de huidige winkels. Op alle plekken waar er zowel een Costes Men als een Costes Women aanwezig is, zullen die nu geïntegreerd worden. Zo sluit in Arnhem de Costes Men alvast de deuren, ook al was die pas twee maanden geleden geopend. Het pand blijft wel in handen van het bedrijf en wordt omgevormd tot een outlet van The Sting. Ook in Den Bosch, Alkmaar en Eindhoven is een vestiging van Costes Men te vinden. Die blijven voorlopig geopend tot er een oplossing is gevonden.

 

“We hebben gemerkt dat het beter werkt voor de klanten om de twee lijnen in één winkel te hebben. We hebben bij Costes al een vaste klantenbasis opgebouwd en deze vrouwen nemen hun mannen mee. Het voelde niet logisch om ze vervolgens naar een andere winkel te sturen”, zegt Costes in een persbericht.

 

Stad per stad oplossing zoeken

Per stad zal nu bekeken worden of er een ander pand moet worden gezocht om de nieuwe uni-formule te gebruiken. Die is momenteel al aanwezig in Antwerpen, Breda en Deventer. Later dit jaar komt ze ook naar Nijmegen, Enschede en Tilburg.

 

Costes opende pas in maart van dit jaar in Den Bosch zijn eerste vestiging specifiek voor mannen. Het doel was toen om in totaal vijftig winkels te openen van de verschillende concepten van de keten. Het is niet duidelijk of dat nog steeds het geval is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.