Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden | RetailDetail

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden
Shutterstock

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

Vrouwen brengen man mee

Die beslissing heeft niet enkel gevolgen voor toekomstige winkelopeningen, maar ook voor de huidige winkels. Op alle plekken waar er zowel een Costes Men als een Costes Women aanwezig is, zullen die nu geïntegreerd worden. Zo sluit in Arnhem de Costes Men alvast de deuren, ook al was die pas twee maanden geleden geopend. Het pand blijft wel in handen van het bedrijf en wordt omgevormd tot een outlet van The Sting. Ook in Den Bosch, Alkmaar en Eindhoven is een vestiging van Costes Men te vinden. Die blijven voorlopig geopend tot er een oplossing is gevonden.

 

“We hebben gemerkt dat het beter werkt voor de klanten om de twee lijnen in één winkel te hebben. We hebben bij Costes al een vaste klantenbasis opgebouwd en deze vrouwen nemen hun mannen mee. Het voelde niet logisch om ze vervolgens naar een andere winkel te sturen”, zegt Costes in een persbericht.

 

Stad per stad oplossing zoeken

Per stad zal nu bekeken worden of er een ander pand moet worden gezocht om de nieuwe uni-formule te gebruiken. Die is momenteel al aanwezig in Antwerpen, Breda en Deventer. Later dit jaar komt ze ook naar Nijmegen, Enschede en Tilburg.

 

Costes opende pas in maart van dit jaar in Den Bosch zijn eerste vestiging specifiek voor mannen. Het doel was toen om in totaal vijftig winkels te openen van de verschillende concepten van de keten. Het is niet duidelijk of dat nog steeds het geval is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.