Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.
Besparingen
De omzet van The Sting kwam in 2016 uit op 170 miljoen euro, een fikse daling ten opzichte van de 185 miljoen van een jaar eerder. Dankzij kostenbesparingen wist de Nederlandse modeketen toch opnieuw winst te maken: in 2015 was er nog sprake van een verlies van 5,8 miljoen euro, maar in 2016 werd dat omgebogen naar een nettowinst van 17,4 miljoen euro. The Sting bespaarde vooral op de personeelskosten, want die daalden van 40 naar slechts 22 miljoen euro. Ook de huisvestingskosten vielen terug van 38 naar 33 miljoen euro, schrijft RetailTrends.
Ook Costes wist 2016 positief af te sluiten, met een omzet van 32 miljoen euro. Een jaar eerder was dat slechts 29 miljoen euro. De modeketen maakte daarnaast een nettowinst van bijna 1,8 miljoen euro.
The Sting lanceerde in 2017 met Cotton Club en Distrikt Nørrebro nog twee nieuwe ketens. Op de eerste resultaten van die ketens is het echter nog een tijdje wachten.