Drastische sanering bij 3 Suisses.

Drastische sanering bij 3 Suisses.

Postorderbedrijf 3 Suisses moet ernstig afslanken in zijn Doornikse vestiging. Binnen de twee jaar worden er 160 werknemers de laan uitgestuurd. Slechts een vijftigtal medewerkers mogen blijven.

 

Een buitengewone vergadering werd maandag bijeengeroepen om het slechte nieuws mede te delen. Oorzaak zouden financiële moeilijkheden in het bedrijf zijn, vooral op het gebied van cash. Volgens insiders gaat het reeds twee jaar moeilijk bij 3 Suisses.

 

Naar alle waarschijnlijkheid zal 3 Suisses al zijn activiteiten op termijn centraliseren in het Franse Lille. Daar wordt een nieuw logistiek centrum gebouwd om de verzendingen af te handelen.

 

Enkel de afdeling reclame blijft in Doornik gespaard. 3 Suissen schrapt met andere woorden banen bij de merken Trois Suisses, Blanche Porte, Bleu Bonheur en Unigro, evenals in de afdelingen marketing, administratie, klantendienst en logistiek.

 

De afslanking zal in twee fases verlopen. Eind juni dit jaar worden veertig mensen de laan uitgestuurd, september aanstaande worden nogmaals veertig banen geschrapt en ten slotte worden eind 2012 nog tachtig medewerkers ontslagen. Rudy Demotte, Waals minister-president, zal evenwel nog onderhandelen met de directie.

 

De verkoopsite moet in de toekomst bovendien meer innoveren om te kunnen concurreren met het toenemend aantal online moderetailers. Om dat te realiseren wordt een kapitaalinjectie gezocht.

Postorderbedrijf 3 Suisses moet ernstig afslanken in zijn Doornikse vestiging. Binnen de twee jaar worden er 160 werknemers de laan uitgestuurd. Slechts een vijftigtal medewerkers mogen blijven.

 

Een buitengewone vergadering werd maandag bijeengeroepen om het slechte nieuws mede te delen. Oorzaak zouden financiële moeilijkheden in het bedrijf zijn, vooral op het gebied van cash. Volgens insiders gaat het reeds twee jaar moeilijk bij 3 Suisses.

 

Naar alle waarschijnlijkheid zal 3 Suisses al zijn activiteiten op termijn centraliseren in het Franse Lille. Daar wordt een nieuw logistiek centrum gebouwd om de verzendingen af te handelen.

 

Enkel de afdeling reclame blijft in Doornik gespaard. 3 Suissen schrapt met andere woorden banen bij de merken Trois Suisses, Blanche Porte, Bleu Bonheur en Unigro, evenals in de afdelingen marketing, administratie, klantendienst en logistiek.

 

De afslanking zal in twee fases verlopen. Eind juni dit jaar worden veertig mensen de laan uitgestuurd, september aanstaande worden nogmaals veertig banen geschrapt en ten slotte worden eind 2012 nog tachtig medewerkers ontslagen. Rudy Demotte, Waals minister-president, zal evenwel nog onderhandelen met de directie.

 

De verkoopsite moet in de toekomst bovendien meer innoveren om te kunnen concurreren met het toenemend aantal online moderetailers. Om dat te realiseren wordt een kapitaalinjectie gezocht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Back to top