Hunkemöller heeft deze week voor een dubbele primeur gezorgd: de lingerieketen hield niet alleen zijn eerste modeshow die via livestream wereldwijd te volgen was, de kijkers konden de outfits van hun dromen ook meteen kopen met enkele muisklikken.
“See now, buy now”
Onder de livestream van de modeshow, die maandag in de Amsterdamse evenementenhal Afas Live werd gepresenteerd door topmodel Doutzen Kroes, verscheen telkens een roze blokje “Save Look” gevolgd door een cijfer. Even aanklikken volstond om de bewuste outfit meteen in de ‘wishlist’ op te slaan. Na de show kon men dan rustig de juiste maat selecteren en het koopproces afronden.
Met deze “Click & Buy”-modeshow speelt Hunkemöller handig in op de “See now, buy now”-trend in de modewereld. Vroeger verliep er soms tot een half jaar tussen de modeshow en het moment waarop de nieuwe collectie in de winkel lag, maar dat is in deze tijden van ‘fast fashion’, sociale media en e-commerce niet langer een optie.
De hele show is overigens nog altijd te bekijken op de website van Hunkemöller, inclusief de optie om bij interesse het lingeriesetje of de badmode-item meteen online te bestellen.