Essentiel opent nog dit jaar in Dubai | RetailDetail

Essentiel opent nog dit jaar in Dubai

Essentiel opent nog dit jaar in Dubai

Het Antwerpse modemerk Essentiel zal één van de vijf merken zijn waarvan moderetailer Marka binnenkort winkels zal openen in het Midden-Oosten. De eerste winkel van Essentiel in die regio zal in december openen in Dubai.

35 winkels

Naast Essentiel heeft Marka ook deals gesloten met Sonia by Sonia Rykiel, Laurél, Weill en Berenice. De eerste winkels, waaronder dus één van Essentiel, zullen nog dit jaar hun deuren openen. Marka hoopt tegen 2020 in totaal 35 winkels te beheren in de regio.

 

"We hebben belangrijke internationale merken weten te bemachtigen die onze visie steunen om de grootste retailer in de VAE en de omliggende regio te worden", zegt Jamal Al Hai, voorzitter van de raad van bestuur van Marka. "Elk merk is zorgvuldig geselecteerd, dus we hebben er vertrouwen in dat ze zullen overeenstemmen met de verfijnde smaak van de moderne vrouw in deze regio."

 

CEO Nick Peel voegt er nog aan toe dat de merken werden uitgekozen vanwege hun bewezen succes in de regio. Zo is de winkel van Weill in Koeweit de best presterende winkel van het merk wereldwijd. Hij voegt er nog aan toe dat ze in de toekomst nog samenwerkingen met andere merken zullen proberen af te sluiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.