FNG Group en Miss Etam bundelen krachten | RetailDetail

FNG Group en Miss Etam bundelen krachten

FNG Group en Miss Etam bundelen krachten

De Belgische modegroep FNG en de Nederlandse R&S Retail Group, eigenaar van Miss Etam, hebben besloten om een samenwerking aan te gaan. Lees: er komt wellicht een overname. Beide bedrijven hopen dankzij de coöperatie een boel synergiën te creëren.

Schaalvoordelen

"Om een succesvolle onderneming uit te bouwen in de fashion- en retailwereld is het cruciaal om te beschikken over een portfolio aan complementaire merken enerzijds, zodat je flexibel kan inspelen in een snel veranderende markt, en schaal anderzijds, dit om maximaal van schaalvoordelen te kunnen genieten. De samenwerking met Miss Etam biedt op dit vlak vele kansen en mogelijkheden", zegt Dieter Penninckx van FNG Group.

 

FNG Group is het moederbedrijf van merken als Fred & Ginger, CKS, Expresso en Steps. De Belgische groep is al enkele jaren sterk aan het inzetten op de Nederlandse markt. R&S Retail Group is zelf pas sinds vorig jaar eigenaar van Miss Etam, dat zo uit het faillissement werd gered.

 

Beide bedrijven beschikken samen over een kleine 500 verkooppunten en ongeveer 2.600 medewerkers. Hun gecombineerde omzet is circa 350 miljoen euro. De bedrijven onderzoeken wel nog hoe de samenwerking in de toekomst concreet kan worden ingevuld. Zo is nog niet duidelijk of het zal neerkomen op een fusie of een overname. Dat zal in de komende maanden moeten blijken, laat Dieter Penninckx weten aan De Tijd.

 

Wel geeft Penninckx al te kennen dat hij Miss Etam op termijn ook naar de Belgische markt wil brengen, zij het dan mogelijk onder een andere merknaam, aangezien hier al het Franse enseigne Etam actief is. Ook op het gebied van e-commerce kan FNG Group volgens Penninckx veel aan Miss Etam hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.