FNG Group en Miss Etam bundelen krachten

FNG Group en Miss Etam bundelen krachten

De Belgische modegroep FNG en de Nederlandse R&S Retail Group, eigenaar van Miss Etam, hebben besloten om een samenwerking aan te gaan. Lees: er komt wellicht een overname. Beide bedrijven hopen dankzij de coöperatie een boel synergiën te creëren.

Schaalvoordelen

"Om een succesvolle onderneming uit te bouwen in de fashion- en retailwereld is het cruciaal om te beschikken over een portfolio aan complementaire merken enerzijds, zodat je flexibel kan inspelen in een snel veranderende markt, en schaal anderzijds, dit om maximaal van schaalvoordelen te kunnen genieten. De samenwerking met Miss Etam biedt op dit vlak vele kansen en mogelijkheden", zegt Dieter Penninckx van FNG Group.

 

FNG Group is het moederbedrijf van merken als Fred & Ginger, CKS, Expresso en Steps. De Belgische groep is al enkele jaren sterk aan het inzetten op de Nederlandse markt. R&S Retail Group is zelf pas sinds vorig jaar eigenaar van Miss Etam, dat zo uit het faillissement werd gered.

 

Beide bedrijven beschikken samen over een kleine 500 verkooppunten en ongeveer 2.600 medewerkers. Hun gecombineerde omzet is circa 350 miljoen euro. De bedrijven onderzoeken wel nog hoe de samenwerking in de toekomst concreet kan worden ingevuld. Zo is nog niet duidelijk of het zal neerkomen op een fusie of een overname. Dat zal in de komende maanden moeten blijken, laat Dieter Penninckx weten aan De Tijd.

 

Wel geeft Penninckx al te kennen dat hij Miss Etam op termijn ook naar de Belgische markt wil brengen, zij het dan mogelijk onder een andere merknaam, aangezien hier al het Franse enseigne Etam actief is. Ook op het gebied van e-commerce kan FNG Group volgens Penninckx veel aan Miss Etam hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top