FNG Group en Miss Etam bundelen krachten

FNG Group en Miss Etam bundelen krachten

De Belgische modegroep FNG en de Nederlandse R&S Retail Group, eigenaar van Miss Etam, hebben besloten om een samenwerking aan te gaan. Lees: er komt wellicht een overname. Beide bedrijven hopen dankzij de coöperatie een boel synergiën te creëren.

Schaalvoordelen

"Om een succesvolle onderneming uit te bouwen in de fashion- en retailwereld is het cruciaal om te beschikken over een portfolio aan complementaire merken enerzijds, zodat je flexibel kan inspelen in een snel veranderende markt, en schaal anderzijds, dit om maximaal van schaalvoordelen te kunnen genieten. De samenwerking met Miss Etam biedt op dit vlak vele kansen en mogelijkheden", zegt Dieter Penninckx van FNG Group.

 

FNG Group is het moederbedrijf van merken als Fred & Ginger, CKS, Expresso en Steps. De Belgische groep is al enkele jaren sterk aan het inzetten op de Nederlandse markt. R&S Retail Group is zelf pas sinds vorig jaar eigenaar van Miss Etam, dat zo uit het faillissement werd gered.

 

Beide bedrijven beschikken samen over een kleine 500 verkooppunten en ongeveer 2.600 medewerkers. Hun gecombineerde omzet is circa 350 miljoen euro. De bedrijven onderzoeken wel nog hoe de samenwerking in de toekomst concreet kan worden ingevuld. Zo is nog niet duidelijk of het zal neerkomen op een fusie of een overname. Dat zal in de komende maanden moeten blijken, laat Dieter Penninckx weten aan De Tijd.

 

Wel geeft Penninckx al te kennen dat hij Miss Etam op termijn ook naar de Belgische markt wil brengen, zij het dan mogelijk onder een andere merknaam, aangezien hier al het Franse enseigne Etam actief is. Ook op het gebied van e-commerce kan FNG Group volgens Penninckx veel aan Miss Etam hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top