RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Kering
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Frankrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Gucci uit de gratie van Aziatische luxeshoppers

icon
Mode20 maart, 2024
Shutterstock

Kering moet een omzetdaling van liefst 10% in het eerste kwartaal toegeven, nu vlaggenschip Gucci de interesse van vooral Chinese luxeconsumenten verloor door een focus op jongeren en trendgevoelige producten.

Terug naar klassiek

Jarenlang deden luxemerken alle moeite van de wereld om te verjongen en een nieuwe generatie consumenten aan te spreken. Of het nu via games, TikTok of virtuele realiteit was: zeker de welvarende, Aziatische jongeren waren de nieuwe doelgroep bij uitstek. Nu het financieel moeilijker gaat, zijn die jongeren echter de eersten die moeten besparen en dus wegvallen.

Noodgedwongen moeten de merken aansluiting zien te vinden bij hun oudere, klassiekere consumentenbasis. Dat blijkt voor Gucci niet mee te vallen: in het afgelopen eerste kwartaal is de omzet er op vergelijkbare basis met 20% gedaald. De hele Kering-groep zag de vergelijkbare omzet met 10% terugvallen.

In het Verre Oosten kampte Kering met een wisselvallige Chinese yuan en met een assortiment dat niet aansloeg. Gucci heeft sinds kort een nieuwe creatief directeur, Sabato de Sarno, maar zijn eerste producten liggen pas sinds half februari in de winkels. Die collectie werd wel zeer positief ontvangen en zal in de komende maanden geleidelijk meer beschikbaar worden gemaakt. Zijn eerder ingetogen en minimalistische stijl past wellicht beter bij de tijdsgeest.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode16 juni, 2025
    Renault-topman moet Kering uit het slop halen

    CEO Luca de Meo heeft zijn functie bij Renault neergelegd om de leiding te nemen over het slabakkende luxeconcern Kering, waar topman François-Henri Pinault een stapje opzij zet.

  • icon
    Mode16 juni, 2025
    Beaumanoir en Celio nemen een stukje van Jennyfer over

    Het failliete Franse modemerk Jennyfer verdwijnt niet helemaal: sectorgenoot Beaumanoir neemt de merkrechten en 26 winkels over. Zeven winkels gaan naar Celio.

  • icon
    Mode13 juni, 2025
    [In Beeld] H&M test premium-kindermode in Galeries Lafayette

    H&M heeft een eerste shop-in-shop in het prestigieuze warenhuis Galeries Lafayette Haussmann in Parijs geopend. De Zweedse modeketen presenteert er haar premium-kinderlijn ‘H&M Adorables’ aan een nieuw publiek.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin19 mei, 2025
    Bloemenhal na een jaar opnieuw failliet
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Food23 mei, 2025
    “Ahold Delhaize poogde Carrefour in te lijven”
  • icon
    Mode28 mei, 2025
    [In Beeld] H&M stopt Gentse flagshipstore in nieuw jasje
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN