BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hermès start 2022 met derde meer omzet

iconMode14 april, 2022

De omzet van lederwarenmerk Hermès klom in het eerste kwartaal met een derde. Er was opvallend meer vraag naar mode(accessoires) en horloges in de Verenigde Staten en Europa.

 

Honger naar luxe

2022 is goed begonnen voor luxehuis Hermès: de omzet steeg met 33% tegenover dezelfde periode vorig jaar en klom zo tot bijna 2,8 miljard euro. Vooral in de VS en Europa veerde de vraag op, met groeipercentages van meer dan 40%. Alle afdelingen van het modehuis deden het goed, maar de groei in de divisie prêt-à-porter en accessoires (+44%) was volgens CEO Axel Dumas opmerkelijk. Ook de afdeling horloges pluste met 62%, dankzij de lancering van een nieuw model.

 

De verkoop in de winkels versnelde met een stijging van 28%. Het netwerk bleef zich ontwikkelen met winkelopeningen en -uitbreidingen, terwijl wereldwijd ook meer op onlineverkoop werd ingezet. Azië profiteerde in het begin van het jaar van een zeer goed Chinees Nieuwjaar. Vooral Thailand, Singapore en Australië deden het goed. De omzetstijging van 20% (zonder Japan) werd niettemin getemperd door nieuwe lockdowns in China sinds half maart.

 

Hermès heeft dus vertrouwen in de toekomst, “ondanks de nog steeds onzekere context”, en doet bijkomende investeringen in het aantrekken van nieuw talent. Zo biedt het luxemerk in bijna alle Franse regio’s voortaan opleidingen in lederbewerking aan. De verschillende filialen van de ‘École Hermès des savoir-faire’ leveren een door de Franse Nationale Onderwijsautoriteit erkend diploma af. Hermès stelt vandaag 17.600 mensen tewerk, duizend meer dan een jaar geleden.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

De omzet van lederwarenmerk Hermès klom in het eerste kwartaal met een derde. Er was opvallend meer vraag naar mode(accessoires) en horloges in de Verenigde Staten en Europa.   Honger naar luxe 2022 is goed begonnen voor luxehuis Hermès: de omzet steeg met 33% tegenover dezelfde periode vorig jaar en klom zo tot bijna 2,8 miljard euro. Vooral in de VS en Europa veerde de vraag op, met groeipercentages van meer dan 40%. Alle afdelingen van het modehuis deden het goed, maar de groei in de divisie prêt-à-porter en accessoires (+44%) was volgens CEO Axel Dumas opmerkelijk. Ook de afdeling horloges...

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode19 mei, 2022
    Olivier Van den Bossche keert terug naar Inno-moeder Galeria

    Olivier van den Bossche, eerder 14 jaar topman in het bedrijf, komt terug thuis bij Galeria Karstadt Kaufhof. De huidige COO van Rituals wordt Managing Director Sales bij de Duitse warenhuisgroep.

  • iconMode18 mei, 2022
    Wouter Torfs stopt bij ‘zijn’ schoenenketen, Lise Conix volgt op

    Wouter Torfs, al 35 jaar het gezicht van familiebedrijf Schoenen Torfs, stapt op. Hij gaat voor een radicale carrièreswitch en gaat non-profitorganisatie CAW leiden. Een opvolger wordt deze zomer aangeduid.

  • iconMode17 mei, 2022
    Krein Bons neemt na 26 jaar afscheid van vanHaren

    Krein Bons, 26 jaar topman van schoenenketen vanHaren, vertrekt bij het bedrijf. Hij vindt opvolging bij Han Sterk, eerder actief bij onder meer Hugo Boss en Only For Men.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be