BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M wil 100% duurzaam textiel tegen 2030

iconMode25 maart, 2019

Tegen 2030 wil H&M alleen nog maar met duurzame materialen werken. Daarom stopt het nu al met kasjmier en is 95% van het gebruikte katoen gerecycleerd of van duurzame herkomst.

 

Beter katoen

H&M-groep gebruikt vandaag 35% meer duurzame grondstoffen dan een jaar eerder: 57% van alle materialen die de Zweedse modegigant gebruikt, zijn naar eigen zeggen ofwel gerecycled ofwel van duurzame herkomst. Dat verklaart de groep in een persbericht. Tegen 2030 wil H&M zelfs alleen nog duurzame materialen gebruiken, klinkt de ambitie. 

Tegenwoordig is al 95% van het katoen bij de fast-fashiongroep duurzaam, kloppen de Zweden zichzelf op de borst. Daaronder wordt dan biologisch katoen, gerecycleerd katoen en katoen met het Beter Katoen-keurmerk verstaan. In 2020 moet 100% van het katoen van gecontroleerde herkomst zijn. Bij dochterlabel Monki is dat nu al het geval.

 

H&M schrapt kasjmier

In het kader van die verduurzaming schaft H&M ook het gebruik van “conventioneel” kasjmier af. Tegen het eind van volgend jaar stopt de modegroep volledig met het inkopen van de zachte stof, tot dan voorziet de retailer een geleidelijke afbouw van het wollige breigoed. Kasjmier is zowel ecologisch als op het vlak van dierenrechten omstreden, en daarom wil H&M overschakelen naar een duurzamer alternatief.

H&M laat de deur open om in de toekomst wel weer met kasjmier te gaan werken, op voorwaarde dat de leveranciers voldoen aan de duurzaamheidscriteria van de modegigant. H&M zegt ook zelf te werken aan een transparantere toevoerketen met onafhankelijk gekeurde leveranciers.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Tegen 2030 wil H&M alleen nog maar met duurzame materialen werken. Daarom stopt het nu al met kasjmier en is 95% van het gebruikte katoen gerecycleerd of van duurzame herkomst.   Beter katoen H&M-groep gebruikt vandaag 35% meer duurzame grondstoffen dan een jaar eerder: 57% van alle materialen die de Zweedse modegigant gebruikt, zijn naar eigen zeggen ofwel gerecycled ofwel van duurzame herkomst. Dat verklaart de groep in een persbericht. Tegen 2030 wil H&M zelfs alleen nog duurzame materialen gebruiken, klinkt de ambitie.  Tegenwoordig is al 95% van het katoen bij de fast-fashiongroep duurzaam, kloppen de Zweden zichzelf op de...

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel

    Prijsstijgingen en voorraadtekorten zijn alleen maar goed voor exclusieve luxemerken. Zo lijkt het toch na de sterke jaarcijfers van Chanel: het modehuis haalde vorig jaar de helft meer omzet en bijna drie keer meer winst.

  • iconMode24 mei, 2022
    Verdubbeld verlies voor About You is toch “beter dan verwacht”

    About You kon vorig boekjaar stevig groeien: de omzet steeg met bijna 50%. De Zalando-concurrent probeert zich te onderscheiden door op jongeren (Gen Y en Gen Z) te mikken. Het modeplatform is wel nog flink verlieslatend, en blijft dat ook.

  • iconMode23 mei, 2022
    Pimkie in de etalage: Mulliez geeft op

    De familie Mulliez, ook eigenaar van Decathlon, Krëfel en meer, zoekt een koper voor de modeketen Pimkie. Een verrassende wending, want de eigenaarsfamilie heeft in januari pas een crisismanager aangesteld om de noodlijdende keten uit het slop te halen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconVrije tijd27 mei, 2022
    Woluwe verwelkomt derde Brusselse Fnac
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be