RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags artificial intelligence
  • Bedrijven GoogleH&M
  • Onderwerpen Technologie
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M gaat met Google voor machineleren en artificiële intelligentie

iconMode1 juli, 2022
H&M

H&M Group laat zowel op zijn toeleveringsketen als op zijn klanten artificiële intelligentie los: Google Cloud bouwt een geïntegreerd dataplatform voor de modereus, om dankzij data de hele waardeketen te optimaliseren.

De machine weet wat te doen

Welke producten zijn waar op voorraad? Wat is de beste prijs? En hoeveel en wanneer moet een leverancier aanleveren? Het zijn allemaal vragen waar artificiële intelligentie (AI) een antwoord op kan helpen formuleren. Zowel om de toeleveringsketen als de klantervaring in de winkels of offline te optimaliseren, zijn AI en machineleren waardevolle bondgenoten in de retailsector.

H&M Group breidt daarom zijn samenwerking met Google uit en kondigt een strategisch partnership aan met Google Cloud. Die cloudafdeling van de zoekmachinereus ontwikkelt een wereld- en bedrijfswijd dataplatform en zal de fastfashionreus helpen om op die data ‘machine learning’ en AI los te laten. Beide bedrijven werken al langer samen, maar schalen hun partnership nu op.

Boost voor de toeleveringsketen

“Met behulp van geavanceerde AI zullen we de toeleveringsketens van H&M een boost geven”, zegt Google aan AI Magazine. Via het nieuwe datanetwerk zullen alle soorten gegevens en gebeurtenissen uit meerdere bronnen toegankelijk worden, van de winkels tot de leveranciers. Op die manier hoopt het bedrijf een volledig overzicht van de hele waardeketen te krijgen en kan het op basis van al die factoren voorspellingen doen en beslissingen nemen.

“We versnellen de digitalisering nu omdat we geloven in duurzame groei aangedreven door geavanceerde analytics en tech,” aldus Alan Boehme, Chief Technology Officer van H&M Group. Bovendien moet de samenwerking de verdere ontwikkeling van ‘data science’ en AI-mogelijkheden binnen de hele groep mogelijk maken.

Meer weten over de impact van artificiële intelligentie en hoe machineleren het voor retailers en merken mogelijk maakt om snellere en betere beslissingen dan ooit te nemen? Lees er alles over in het gloednieuwe boek The Future of Shopping: Re-set Re-tail Re-made, het gloednieuwe vervolg op de bekroonde retailgids (Managementboek van het Jaar 2018).

Klik hier voor meer info over The Future of Shopping: Re-set Re-tail Re-made
Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo
  • artificial intelligence

H&M Group laat zowel op zijn toeleveringsketen als op zijn klanten artificiële intelligentie los: Google Cloud bouwt een geïntegreerd dataplatform, om dankzij data de hele waardeketen te optimaliseren.

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode18 augustus, 2022
    H&M-dochter COS start met groothandel

    COS, een dochtermerk van de H&M-groep, stapt in de groothandel. Al deze herfst is het damesmerk te vinden bij Nordstrom, Breuninger in Duitsland en Yoox.

  • iconMode18 augustus, 2022
    Hoe H&M vervuiling verpakte als duurzaamheid en werd betrapt

    Een Amerikaanse consument klaagt H&M Group aan voor ‘greenwashing’. H&M verfraaide zijn milieuscores door minpunten te veranderen in pluspunten. Letterlijk.

  • iconAlgemeen16 augustus, 2022
    Last call: mis je vlucht naar Tokio niet

    Grijp je laatste kans om mee te gaan op Retailhunt naar het verbluffende Japan. Aarzel niet: per tour zijn nog maar 2 tot 3 plaatsen beschikbaar.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen29 juli, 2022
    De expansieplannen van Colruyt Group
  • iconFood28 juli, 2022
    België is lelijk eendje voor Carrefour
  • iconAlgemeen28 juli, 2022
    Amazon geeft Amazon.be definitief op
  • iconAlgemeen9 augustus, 2022
    Ochama levert nu ook in België, Frankrijk en Duitsland
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN