RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Hugo Boss
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hugo Boss piekt, maar vreest plateau

icon
Mode9 maart, 2023

Hugo Boss haalde vorig jaar een recordomzet van 3,65 miljard euro. De rebranding van het modemerk is een succes, maar de macro-economische malaise weegt dit jaar zwaarder door.

Vertraging in 2023

De groei ligt dit jaar niet in eigen handen, verzucht Hugo Boss-topman Daniel Grieder. Het modemerk is ervan overtuigd beter te kunnen presteren dan de markt, maar vreest de macro-economische omstandigheden. Na een recordomzet van 3,65 miljard euro in 2022, goed voor een indrukwekkende groei van 27%, denkt Grieder dat de groei in 2023 zal vertragen. De kaap van de 4 miljard euro zal het merk pas in 2025 ronden.

De operationele winst zal niettemin nog 5 tot 12% stijgen tot 350 tot 375 miljoen euro. Om de volatiliteit te beheersen, moeten merken nu volgens Grieder inzetten op flexibiliteit in de toeleveringsketen en snel reageren op veranderingen in de vraag. CFO Yves Müller is ook sterk bemoedigd door het meest recente herstel in China, na de heropening van de grenzen en de versoepeling van de coronabeperkingen, rapporteert Vogue Business.

50% meer per vierkante meter

Hugo Boss begon een jaar geleden met een ingrijpende rebranding, waarbij de merken werden opgesplitst naargelang de verschillende leeftijdsgroepen. Het merk verkoopt nu ook meer informele kledij onder de merken Boss voor millennials en Hugo voor Gen Z. Grieder, topman sinds 2021, werkt bovendien aan zijn “Claim 5”-strategie met vijf pijlers: het merken versterken, product is koning, leiderschap in digitaal, omnichannel opnieuw in evenwicht brengen en organisch groeien.

De online-omzet steeg vorig jaar alvast met 15%, een digitalisering die het merk dit jaar wil verderzetten. “We willen in de toekomst een tech-gedreven modeplatform worden”, aldus Grieder. “We willen niet alleen klanten hebben, maar ook fans. In de toekomst moet je je dus richten op: wie is je klant? Wat draagt hij en waar koopt hij het? Je klanten altijd in het midden plaatsen is heel belangrijk voor de toekomst.” Het vernieuwde winkelconcept in de flagshipstore van Regent Street in Londen zorgt er alvast voor 40 à 50% meer omzet per vierkante meter.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode17 juni, 2025
    [Interview] “Hunkemöller besteedde nooit méér aan marketing”

    Nieuwe merkpositionering, nieuwe identiteit, nieuwe collecties, nieuw winkelconcept: CEO Brian Grevy laat geen steen op de andere om het merk Hunkemöller relevanter dan ooit te maken voor àlle vrouwen.

  • icon
    Mode16 juni, 2025
    Renault-topman moet Kering uit het slop halen

    CEO Luca de Meo heeft zijn functie bij Renault neergelegd om de leiding te nemen over het slabakkende luxeconcern Kering, waar topman François-Henri Pinault een stapje opzij zet.

  • icon
    Mode16 juni, 2025
    Beaumanoir en Celio nemen een stukje van Jennyfer over

    Het failliete Franse modemerk Jennyfer verdwijnt niet helemaal: sectorgenoot Beaumanoir neemt de merkrechten en 26 winkels over. Zeven winkels gaan naar Celio.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin19 mei, 2025
    Bloemenhal na een jaar opnieuw failliet
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Food23 mei, 2025
    “Ahold Delhaize poogde Carrefour in te lijven”
  • icon
    Mode28 mei, 2025
    [In Beeld] H&M stopt Gentse flagshipstore in nieuw jasje
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN