Tien jaar na de oprichting van het schoenenlabel zet Morobé een strategische én symbolische stap: de opening van een derde flagshipstore in het hart van Saint-Tropez.
Nieuw eerste hoofdstuk
De nieuwe winkel aan Rue Gambetta 30 markeert de eerste internationale expansie van het Belgische accessoirelabel en weerspiegelt de persoonlijke band van Morobé met de Zuid-Franse badplaats. “Deze nieuwe boetiek voelt als thuiskomen,” zegt oprichtster en creatief directeur Virginie Morobé. “Saint-Tropez is van bij het begin een persoonlijke stijlreferentie geweest. Onze bestsellers zijn steevast modellen die doen dromen van zon en zee.”
De Rivière Residence, zoals de winkel heet, werd onder handen genomen door architect Glenn Sestig en zijn rechterhand Bernard Tournemenne. De voormalige dorpswoning van 35 m² werd omgevormd tot een boetiek waarin zandkleurige tapijten, gepolijste Iraanse travertijn en sculpturale displays de sfeer van een zuiders salon moeten oproepen. In november breidt de winkel verder uit naar de eerste verdieping.
De nieuwe winkel in Saint-Tropez is alvast geen eindpunt, benadrukt Morobé, maar “een eerste zonovergoten hoofdstuk in een nieuw, internationaal verhaal.”