RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Jaarresultaten Kering lijden onder terugval Gucci

iconMode17 februari, 2015

Al tweede jaar op rij minder goed

Net als vorig jaar moest Kering, moederbedrijf van onder meer luxemerk Gucci en sportmerk Puma, opnieuw minder goede resultaten voorleggen. De omzet ging er nog wel met 4% op vooruit tot 10 miljard euro, maar de dure herlancering van Puma, de tegenvallende prestatie van Gucci en vooral negatieve wisselkoerseffecten drukten serieus op de nettowinst: die klokte af op 1,18 miljard euro (-4,4%).

 

Gucci, goed voor een derde van de totale omzet van Kering, moest in 2014 voor het eerst in jaren gas terugnemen: het luxemerk zag zijn verkoop met 1,8% dalen tot 3,5 miljard euro (-1,1% op vergelijkbare basis), voornamelijk als gevolg van de oktoberopstand in Hongkong. De winstmarge zakte terug van 31,8% in 2013 tot 30,2% in 2014.

 

Wel waren er tekenen van beterschap naarmate het jaareinde naderde: de luxepoot van Kering kon het jaar alsnog afsluiten met een groei van +6% dankzij de goede prestaties van Bottega Veneta (+11,3%) en Yves Saint Laurent (+27%).

 

Inzake Puma, dat gisteren al met jaarresultaten kwam, maakt Kering zich sterk dat “het einde van de tunnel in zicht is na een scharnierjaar”. Dankzij de dynamiek van de andere sportmerken (Volcom en Electric) kon de totale Sport & Lifestyle-tak het verlies in 2014 beperken tot -0,1%; het jaar voordien was er nog een daling met -8%.

 

Voor 2015 toont Kering-topman François-Henri Pinault zich alvast “vol vertrouwen in de capaciteiten van de groep om een aanhoudende rendabele groei te verzekeren”.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Al tweede jaar op rij minder goed Net als vorig jaar moest Kering, moederbedrijf van onder meer luxemerk Gucci en sportmerk Puma, opnieuw minder goede resultaten voorleggen. De omzet ging er nog wel met 4% op vooruit tot 10 miljard euro, maar de dure herlancering van Puma, de tegenvallende prestatie van Gucci en vooral negatieve wisselkoerseffecten drukten serieus op de nettowinst: die klokte af op 1,18 miljard euro (-4,4%).   Gucci, goed voor een derde van de totale omzet van Kering, moest in 2014 voor het eerst in jaren gas terugnemen: het luxemerk zag zijn verkoop met 1,8% dalen tot...

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode10 augustus, 2022
    Nike opent eerste winkel in Fnac-gebouw Gent

    Nike opent in Gent een eerste flagshipstore, en kiest daarvoor een in het oog springende locatie: het opvallende gebouw uit de jaren zestig in de Veldstraat waar vroeger Fnac en C&A te vinden waren.

  • iconMode10 augustus, 2022
    Hoe je outfit je merk maakt: de psychologie van stijl

    Marleen Beevers, The Fashion Psychologist, heeft een unieke aanpak om zowel individuen als bedrijven beter te later functioneren… met behulp van kleding.

  • iconMode8 augustus, 2022
    “Failliete Macintosh Retail Group was gewoon te traag”

    De ooit roemrijke Macintosh Retail Group, oorspronkelijk eigenaar van Brantano en Kwantum, ging ten onder aan hoogmoed en traagheid. Dat besluiten de curatoren zeven jaar na het faillissement.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconFood15 juli, 2022
    Alvo-supermarkt Magda over naar Spar Colruyt Group
  • iconAlgemeen29 juli, 2022
    De expansieplannen van Colruyt Group
  • iconFood28 juli, 2022
    België is lelijk eendje voor Carrefour
  • iconAlgemeen28 juli, 2022
    Amazon geeft Amazon.be definitief op
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN