JBC start Chinese joint venture

JBC start Chinese joint venture

Kledingketen JBC gaat in september van start met een joint venture om ook in China haar kindermode aan de man te brengen. Er zal in China een online platform opgestart worden voor de verkoop van de kinderkleding.

Ook nieuwe winkels in België en Duitsland

Naast de joint venture in China wil JBC ook 12 nieuwe winkels openen in België en Duitsland, goed voor 100 nieuwe banen. In Duitsland komt er daarenboven een online winkel. JBC is sinds 2013 actief bij onze oosterburen.


Verder zal er gefocust worden op duurzaam ondernemerschap en een verdere verankering in België. Dat zei CEO Bart Claes bij de bekendmaking van de jaarcijfers van de Limburgse modegroep, die deze maand ook zijn veertigjarig bestaan viert. Alles samen zal JBC in 2016 90 miljoen euro geïnvesteerd hebben in een periode van vier jaar.


De overkoepelende holding Claes Retail Group realiseerde afgelopen boekjaar een omzet van 322 miljoen euro en telt vandaag 144 winkels. Daarmee is het de grootste Belgische moderetailer, goed voor een marktaandeel van 6,1 procent. De voorbije vijf jaar groeide de omzet met bijna 60 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top