BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Companies Kiabi
  • Geografie Luik
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kiabi test paskamer en kassa voor VIPs

iconMode25 april, 2022

De Franse kledingketen Kiabi introduceert een ‘vip-paskamer’, waar klanten kleren kunnen reserveren om te passen. Tevreden? Dan kunnen ze ook afrekenen zonder aanschuiven aan een speciale kassalijn.

Test in Luik

Een heuse vip-service voor online reserveerders, dat is wat Kiabi uittest in haar Luikse winkel in Médiacité. Vanaf woensdag 27 april kunnen klanten een dag op voorhand niet alleen kleren reserveren die ze willen passen, maar ze mogen die ook aantrekken in een gereserveerde paskamer. Meer zelfs: na afloop moeten ze ook niet meer aanschuiven aan de kassa’s: er is voortaan namelijk een gereserveerde kassalijn.

Kleren reserveren om te passen (‘e-reservering 24 uur’) kan bij Kiabi al langer en in alle Belgische winkels, maar de paskamer en snelle kassalijn zijn experimenten die voorlopig alleen in Luik worden gevoerd. “Als deze service bij onze klanten in de smaak valt, willen we het idee op termijn ook invoeren in de zeven andere winkels in België”, zegt CEO Jérôme Callone er wel al bij. “Zeker gezinnen met kinderen (60% van de klanten van het merk) kunnen zo shopstress vermijden én tijd uitsparen.”

Tegelijk is e-reservering een strategische zet om ‘singlechannel’-klanten om te zetten in omnichannel-klanten, legt Callone uit. Kiabi zag zijn onlineverkoop de afgelopen jaren sterk toenemen en voor dit jaar streeft het merk naar een bijkomende groei van 16%. In 2025 wil Kiabi al 29% van zijn omzet uit e-commerce halen. In de komende tijd wil het Franse merk nog een website voor tweedehands kledij en een atelier voor personaliseerbare kledij lanceren.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Kiabi test een ‘vip-paskamer’, waar klanten kleren reserveren om te passen. Ze kunnen ook afrekenen zonder aanschuiven aan de vip-kassalijn.

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode19 mei, 2022
    Olivier Van den Bossche keert terug naar Inno-moeder Galeria

    Olivier van den Bossche, eerder 14 jaar topman in het bedrijf, komt terug thuis bij Galeria Karstadt Kaufhof. De huidige COO van Rituals wordt Managing Director Sales bij de Duitse warenhuisgroep.

  • iconMode18 mei, 2022
    Wouter Torfs stopt bij ‘zijn’ schoenenketen, Lise Conix volgt op

    Wouter Torfs, al 35 jaar het gezicht van familiebedrijf Schoenen Torfs, stapt op. Hij gaat voor een radicale carrièreswitch en gaat non-profitorganisatie CAW leiden. Een opvolger wordt deze zomer aangeduid.

  • iconMode17 mei, 2022
    Krein Bons neemt na 26 jaar afscheid van vanHaren

    Krein Bons, 26 jaar topman van schoenenketen vanHaren, vertrekt bij het bedrijf. Hij vindt opvolging bij Han Sterk, eerder actief bij onder meer Hugo Boss en Only For Men.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be