The Kooples wekt interesse van investeerders

The Kooples wekt interesse van investeerders

Het Franse modemerk The Kooples heeft de interesse gewekt van enkele private-equitybedrijven, dankzij de hoge omzetcijfers en de groeimogelijkheden van het merk dat in 2008 werd opgericht.

Omzetstijging van 20 procent

The Kooples heeft volgens Women's Wear Daily al contact gehad met verschillende fondsen, maar topman Nicolas Dreyfus benadrukt dat er momenteel nog geen sprake is van een verkoop. Het merk verwacht dit jaar een omzet te halen van 220 miljoen euro, een omzetstijging van 20 procent en ook de vergelijkbare omzet zou dan stijgen met 9 procent. De brutowinst wordt geschat op 38 miljoen euro.

 

In 2011 verkochten de broers Elicha, de oprichters van The Kooples, al eens een aandeel van 20 procent aan het Franse investeringsfonds LBO France. Dat zou nu ook al benaderd zijn door andere fondsen, om hun aandeel te verkopen.

 

The Kooples heeft wereldwijd 360 verkooppunten, waarvan vier eigen winkels in België en eentje in Nederland. Het heeft ook drie shop-in-shops bij warenhuisketen De Bijenkorf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top