Nieuwe flagshipstore H&M kiest voor shop-in-shopconcept

Nieuwe flagshipstore H&M kiest voor shop-in-shopconcept
Shutterstock

Zaterdag is in Antwerpen op de Meir een nieuwe flagshipstore geopend van de Zweedse modeketen H&M, die alle mogelijke collecties van de keten verkoopt: daarbij dus ook de Home- en make-upcollecties. De opening kon op heel wat belangstelling rekenen.

Shop-in-shop

Om die verschillende afdelingen goed af te lijnen, kozen de Zweden voor een shop-in-shopconcept: “Het is vooral de shopervaring die anders zal zijn. Van de bestaande winkel lieten we enkel de façade staan en voor de rest hebben we alles verbouwd. Het interieur is onherkenbaar, er is speciale verlichting en decoratie en de inrichting van de mannenafdeling is bijvoorbeeld helemaal anders dan die van de vrouwen. Zo creëren we een shop-in-shop-experience, zodat iedereen het gevoel heeft in zijn eigen winkel te zijn en niet zomaar in een afdeling”, zegt woordvoerder Marianne Nerinckx aan GvA.

 

Er is ook een lounge waar klanten hun smartphone kunnen opladen en een groot scherm waar de hele dag door filmpjes van H&M op worden afgespeeld. De winkel heeft een oppervlakte van 4.200 m² en er stelt 87 mensen te werk.

 

Nog voor de opening van de winkel stonden er al enkele honderden fans voor de deur te wachten. Zij werden getrakteerd op een feestelijke opening. Ook de rest van deze week worden er speciale activiteiten georganiseerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Casa keert terug naar Mortsel

22/01/2018

Winkelketen Casa opent eind deze maand een nieuwe vestiging in Mortsel, bij Antwerpen. Daar had ze eerder al een winkel, maar die verdween een tijdje geleden. Nu neemt de keten haar intrede in het oude pand van Blokker.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Back to top