Veel volk op opening flagshipstore van H&M op Meir | RetailDetail

Nieuwe flagshipstore H&M kiest voor shop-in-shopconcept

Nieuwe flagshipstore H&M kiest voor shop-in-shopconcept
Shutterstock

Zaterdag is in Antwerpen op de Meir een nieuwe flagshipstore geopend van de Zweedse modeketen H&M, die alle mogelijke collecties van de keten verkoopt: daarbij dus ook de Home- en make-upcollecties. De opening kon op heel wat belangstelling rekenen.

Shop-in-shop

Om die verschillende afdelingen goed af te lijnen, kozen de Zweden voor een shop-in-shopconcept: “Het is vooral de shopervaring die anders zal zijn. Van de bestaande winkel lieten we enkel de façade staan en voor de rest hebben we alles verbouwd. Het interieur is onherkenbaar, er is speciale verlichting en decoratie en de inrichting van de mannenafdeling is bijvoorbeeld helemaal anders dan die van de vrouwen. Zo creëren we een shop-in-shop-experience, zodat iedereen het gevoel heeft in zijn eigen winkel te zijn en niet zomaar in een afdeling”, zegt woordvoerder Marianne Nerinckx aan GvA.

 

Er is ook een lounge waar klanten hun smartphone kunnen opladen en een groot scherm waar de hele dag door filmpjes van H&M op worden afgespeeld. De winkel heeft een oppervlakte van 4.200 m² en er stelt 87 mensen te werk.

 

Nog voor de opening van de winkel stonden er al enkele honderden fans voor de deur te wachten. Zij werden getrakteerd op een feestelijke opening. Ook de rest van deze week worden er speciale activiteiten georganiseerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.