Veel volk op opening flagshipstore van H&M op Meir | RetailDetail

Nieuwe flagshipstore H&M kiest voor shop-in-shopconcept

Nieuwe flagshipstore H&M kiest voor shop-in-shopconcept
Shutterstock

Zaterdag is in Antwerpen op de Meir een nieuwe flagshipstore geopend van de Zweedse modeketen H&M, die alle mogelijke collecties van de keten verkoopt: daarbij dus ook de Home- en make-upcollecties. De opening kon op heel wat belangstelling rekenen.

Shop-in-shop

Om die verschillende afdelingen goed af te lijnen, kozen de Zweden voor een shop-in-shopconcept: “Het is vooral de shopervaring die anders zal zijn. Van de bestaande winkel lieten we enkel de façade staan en voor de rest hebben we alles verbouwd. Het interieur is onherkenbaar, er is speciale verlichting en decoratie en de inrichting van de mannenafdeling is bijvoorbeeld helemaal anders dan die van de vrouwen. Zo creëren we een shop-in-shop-experience, zodat iedereen het gevoel heeft in zijn eigen winkel te zijn en niet zomaar in een afdeling”, zegt woordvoerder Marianne Nerinckx aan GvA.

 

Er is ook een lounge waar klanten hun smartphone kunnen opladen en een groot scherm waar de hele dag door filmpjes van H&M op worden afgespeeld. De winkel heeft een oppervlakte van 4.200 m² en er stelt 87 mensen te werk.

 

Nog voor de opening van de winkel stonden er al enkele honderden fans voor de deur te wachten. Zij werden getrakteerd op een feestelijke opening. Ook de rest van deze week worden er speciale activiteiten georganiseerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Jysk wil naar 100 winkels in België

23/04/2018

Het Deense Jysk opent dit jaar nog elf nieuwe woonwinkels in België, wat het totale aantal vestigingen op 17 zou brengen. Op termijn wil de woonketen, zowat de Deense tegenhanger van woongigant Ikea, een honderdtal winkels in ons land.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Antwerpen krijgt Belgische primeur Søstrene Grene

20/04/2018

In de Antwerpse Stadsfeestzaal opent op 18 mei de eerste Belgische winkel van Søstrene Grene de deuren. De Deense keten biedt allerhande hebbedingetjes en woonaccessoires aan.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.