Nieuwe flagshipstore H&M kiest voor shop-in-shopconcept

Nieuwe flagshipstore H&M kiest voor shop-in-shopconcept

Zaterdag is in Antwerpen op de Meir een nieuwe flagshipstore geopend van de Zweedse modeketen H&M, die alle mogelijke collecties van de keten verkoopt: daarbij dus ook de Home- en make-upcollecties. De opening kon op heel wat belangstelling rekenen.

Shop-in-shop

Om die verschillende afdelingen goed af te lijnen, kozen de Zweden voor een shop-in-shopconcept: “Het is vooral de shopervaring die anders zal zijn. Van de bestaande winkel lieten we enkel de façade staan en voor de rest hebben we alles verbouwd. Het interieur is onherkenbaar, er is speciale verlichting en decoratie en de inrichting van de mannenafdeling is bijvoorbeeld helemaal anders dan die van de vrouwen. Zo creëren we een shop-in-shop-experience, zodat iedereen het gevoel heeft in zijn eigen winkel te zijn en niet zomaar in een afdeling”, zegt woordvoerder Marianne Nerinckx aan GvA.

 

Er is ook een lounge waar klanten hun smartphone kunnen opladen en een groot scherm waar de hele dag door filmpjes van H&M op worden afgespeeld. De winkel heeft een oppervlakte van 4.200 m² en er stelt 87 mensen te werk.

 

Nog voor de opening van de winkel stonden er al enkele honderden fans voor de deur te wachten. Zij werden getrakteerd op een feestelijke opening. Ook de rest van deze week worden er speciale activiteiten georganiseerd.