Eind januari tekende Rihanna als eerste zwarte vrouw ooit een contract bij de Franse luxegroep LVMH voor de lancering van een eigen merk. Het nieuwe merk wordt vernoemd naar haar vijfde album en zal ‘Project Loud France’ heten.
Officieel
Al langer liepen er geruchten over een samenwerking, maar nu zijn er meer details bekendgemaakt over de naam en financiering van het project. Het nieuwe label zal de naam ‘Project Loud France’ dragen, een verwijzing naar het nieuwste album van de zangeres.
Het startkapitaal zou 60 miljoen euro bedragen, waarvan de helft komt van luxeconglomeraat LVMH, dat grote merken als Christian Dior, Givenchy en Louis Vuitton herbergt. De zangeres zal 49,99% van de aandelen in handen hebben. Voor de Franse groep is het het eerste nieuwe merk sinds de lancering van Christian Lacroix in 1978.
Veelzijdig
Verwacht wordt dat Project Loud France niet enkel kleding zal uitbrengen, maar ook schoenen, sportgerief, decoratie- en tuinproducten zal maken.
Rihanna is als ontwerper niet aan haar proefstuk toe: ze was eerder succesvol met Savage X Fenty, een lingerielijn die zich afzette tegen de gevestigde merken zoals Victoria’s Secret. Met Fenty Beauty lanceerde de zangeres een reeks foundations in vijftig verschillende kleuren. Fenty Fashion, een samenwerking met Puma, was ook een groot succes. Rihanna telt dan ook 68 miljoen volgers op Instagram.